جام جهانی: کانادا دیگر مقدار ناشناخته ای نیست زیرا بلژیک یک پیروزی را به دست می آورد

در بازی افتتاحیه بلژیک در جام جهانی 2022، تیبو کورتوا دروازه بان شیاطین سرخ در مواجهه با مخالفت شدید کانادایی ها به نجات شیاطین سرخ آمد، در حالی که گل میشی باتشوایی اولین برد در تورنمنت را به این تیم داد.

این یک بازی میخکوب کننده برای بلژیک در عصر چهارشنبه بود که آنها مسابقات جام جهانی خود را در زیر آسمان صاف شب در استادیوم بیابانی قطر آغاز کردند. نیمه اول اگرچه هیجان انگیز بود، اما تیم کانادا در اولین حضور خود در جام جهانی از سال 1986 تحت سلطه بود.

مالکیت، پاس و دفاع پرسینگ از کانادا بازی را تعریف می کرد. اگر به خاطر عملکرد ضعیف تیراندازی نبود – 26 شوت، فقط چهار شوت به سمت هدف – نتیجه می توانست داستان متفاوتی باشد. آلفونسو دیویس، بازیکن ستاره کانادایی نیز پس از یانیک کاراسو، مدافع بلژیک، یک ضربه پنالتی را از دست داد و کورتوا به خاطر زنده نگه داشتن امیدهای بلژیک در مسابقه، اعتبار خود را بر عهده گرفت.

سرعت و مهارت مهاجمان کانادایی دیویس و جاناتان دیوید نتوانست عملکرد بی نظیر کورتوا در دروازه بلژیک را با مشکل مواجه کند. با نقض مداوم خط دفاعی در جناح بلژیک، او مدام تحت فشار بود.

کوین دی بروین درخشان شیاطین سرخ در نیمه اول تنها 8 بار توپ را لمس کرد، اما موفق شد یک پاس بلند از نیمه خود به میشی باتشوایی ارسال کند که تنها در چند قدمی محوطه جریمه حریف قرار داشت. با وجود فشار دو بازیکن کانادایی، این مهاجم موفق شد توپ را از کنار دروازه بان عبور دهد تا بلژیک پیش بیفتد.

نیمه دوم انرژی بیشتری از شیاطین سرخ داشت که برخی می گویند خیلی زیاد بود زیرا توماس مونیر و آمادو اونانا در فاصله دو دقیقه از یکدیگر کارت زرد گرفتند. با این وجود، بلژیک توانست کنترل بیشتری در بازی اعمال کند، زیرا کانادا خسته شده بود و آلیستر جانسون، مدافع این تیم در تلاش برای جلوگیری از ضدحمله قوی بلژیک، با خطر کارت قرمز روبرو شد.

نتیجه نهایی 1-0 برای بلژیک باعث آرامش همه هواداران این کشور شد. کانادا، علیرغم اینکه ضعیف بود، با توجه به جایگاه حریف خود، عملکرد فوق العاده خوبی داشت. شیاطین سرخ اکنون در 27 نوامبر ساعت 14 به مصاف مراکش می روند.

عکس: تیبو کورتوا دروازه بان بلژیک (با رنگ زرد) همراه با بازیکنان دیگر در جشن پیروزی تیم مقابل کانادا در 23 نوامبر © Belga/Virginie Lefour

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *