جسی با جعل 15000 یورو ضرر کرد

جسی تماس خود را از کلاهبرداران یک روز پس از خرید آنلاین یک دستگاه قهوه جوش جدید دریافت کرد. او معتقد بود که تماس از طرف بانکش بوده است، زیرا شماره‌ای را که روی نمایشگر چشمک می‌زند، تشخیص داده است. تماس‌گیرنده سعی می‌کند جسی را متقاعد کند که کلاهبرداری در نتیجه این خرید رخ داده است و از او می‌خواهد وجوهی را به آنچه که او ادعا می‌کند یکی از حساب‌های امن بانک است منتقل کند. جسی که به طور کامل به تماس گیرنده اعتماد دارد زیرا شماره را تشخیص داده بود، 15000 یورو انتقال می دهد. این پولی است که او در عرض چند ثانیه از دست داده بود.

ایزابل مارچند از فدراسیون بانک های بلژیک، فبلفین، خوشحال است که این کلاهبرداری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است: «این یک ترفند جدید نیست. مدتی است که ادامه دارد و ما همچنان نسبت به آن هشدار می دهیم!»

کلاهبرداران بسیار مبتکر هستند و همچنان به دنبال راه های جدیدی برای کلاهبرداری از مردم هستند. آنها قبلا برای دریافت کد پین شما ایمیل و پیامک می فرستادند، اما امروز رویکرد خود را تغییر می دهند. آنها دوست دارند افرادی را به جعل هویت کارکنان بانک دعوت کنند. آنها از برنامه های ویژه ای استفاده می کنند که اطمینان حاصل می کند که قربانیان آنها یک شماره تلفن بانک واقعی را می بینند! از این طریق اعتماد قربانی را جلب می کنند. آنها خوب صحبت می کنند و توضیح می دهند که مشکلی در امنیت بانک وجود دارد.

«آنها از مردم کد پین شما را می خواهند یا درخواست انتقال به یک حساب «امن» می کنند. معلوم می‌شود که این شماره متعلق به یک قاطر پول است و پول نقد به کلاهبرداران منتقل می‌شود.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *