جشن سال نو: زخمی شدن پلیس در بروکسل، 160 دستگیری

بلژیکی‌ها در سال جدید در سراسر کشور صدای متفاوتی داشتند، اما به‌ویژه در بروکسل و آنتورپ، برخی جشن‌ها از کنترل خارج شد.

در شب سال نو در بروکسل، 690 مداخله پلیس انجام شد که نیمی از آنها در مرکز شهر بود که منجر به دستگیری 160 نفر شد.

به گفته پلیس، 21 مورد از دستگیری ها قضایی بوده و بقیه آنها اداری بوده است. افسران همچنین هدف آزار و اذیت و حمله قرار گرفتند و مردم در طول شب به سمت آنها پرتاب کردند.

پلیس تنها مقاماتی نبودند که در پایتخت بلژیک مشغول بودند. آتش نشانان و امدادگران برای SIAMU بروکسل بیش از 170 مداخله، از جمله شش مورد برای سوختن وسایل نقلیه انجام دادند.

SIAMU در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “پرسنل ما این شب پرتلاطم را بدون آسیب جسمی پشت سر گذاشتند.”

از نظر روانی داستان دیگری است، زیرا درک پوچ بودن وضعیت دشوار است، زیرا کارکنان اورژانس نمی توانند در ایمنی کامل کار کنند، حتی گاهی اوقات مجبور می شوند تجهیزات آتش نشانی را پشت سر بگذارند تا به ایمنی برسند.

در یک حادثه، پس از سقوط فردی از بالکن طبقه چهارم در سنت ژیل، کارکنان اورژانس که سعی در احیای فرد داشتند «با آتش بازی بمباران شدند و مجبور به عقب نشینی شدند. پلیس باید محل را ایمن می کرد.»

SIAMU گفت که حملات به آتش نشانان در بروکسل به طور فزاینده ای رایج شده است و جشن های سال نو نیز از این قاعده مستثنی نبود.

یکی از دلایلی که این بی نظمی در مرکز شهر متمرکز شد این بود که بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، نمایش آتش بازی شب سال نو «حداقل 50000 تماشاگر را به نمایش آتش بازی دعوت کرد».

حمل و نقل عمومی نیز به دلیل واکنش پلیس به مواقع اضطراری و اقدامات خرابکارانه دچار اختلال شد.

شب شاهد آتش سوزی های زیادی بود، از جمله در اسکوترهای الکترونیکی، درختان یا پوشش گیاهی، زباله و ظروف زباله. سه دوچرخه، 26 دستگاه خودرو، 6 دستگاه موتور سیکلت و یک زمین فوتبال نیز به آتش کشیده شد.

آنتورپ نیز سهم خود را از بی نظمی دید. حدود 11 نفر به دلیل جراحات ناشی از دست زدن به آتش بازی، عمدتا سوختگی درجه سه، در بیمارستان ها بستری شدند. به گفته سخنگوی شبکه بیمارستانی آنتورپ، یک نفر حتی تحت مراقبت های ویژه است.

سایر اورژانس ها بیمارانی را که در دعوا مجروح شده بودند یا از مسمومیت با الکل رنج می بردند، درمان کردند.

بیش از 50 نفر در آنتورپ دستگیر شدند، از جمله 39 دستگیری اداری برای جرایم مرتبط با بی نظمی عمومی. چهارده نفر از جمله به اتهام تعرض به یک افسر یا حمل سلاح به صورت قضایی دستگیر شدند. دوچرخه و یک وسیله نقلیه نیز به آتش کشیده شد.

خودروهای پلیس در هرج و مرج آسیب دیدند و درست مانند بروکسل، افسران با سنگ و سایر پرتابه ها پرتاب شدند. پلیس از یک ماشین آب پاش برای پراکنده کردن یک جمعیت خاص سرکش استفاده کرد.

در حالی که آتش بازی بروکسل 50000 نفر را به خود اختصاص داد، تخمین زده می شود که آتش بازی در آنتورپ جمعیتی متشکل از 140000 نفر را به خود جلب کرد که بیشتر آنها در کناره های رودخانه شلدت تماشا می کردند.

در گنت، صحنه تا حدودی آرام‌تر بود: 24 دستگیری اداری به همراه 31 جریمه صادر شد که عمدتاً به دلیل داشتن غیرقانونی وسایل آتش‌بازی یا مواد آتش‌بازی صادر شد.

همانطور که در بروکسل و آنتورپ، پلیس و کارکنان اورژانس خود را مورد هدف افرادی قرار دادند که به سمت آنها پرتاب می کردند و حتی آتش بازی می کردند.

سخنگوی پلیس گفت: «ما در خیابان حضور داشتیم، بنابراین توانستیم از کنترل برخی از حوادث جلوگیری کنیم» و افزود که «سه پناهگاه اتوبوس آسیب دیده یا تخریب شده است».

وقتی صحبت از نگهداری غیرقانونی وسایل آتش بازی می شود، پلیس متوجه شد که تجارت غیرقانونی در یک مغازه شبانه در بروکسل در حال انجام است. هنگام حمله، در مجموع 992 آتش بازی پیدا شد.

فروشنده برای بازجویی برده شد و پس از آن او ادعا کرد که آتش بازی را در لهستان خریده است. او اواخر ماه جاری در دادگاه حاضر خواهد شد. در این بین آتش بازی ها مصادره شده و معدوم خواهند شد.

برای بلژیکی‌هایی که فرا رسیدن سال نو را آرام‌تر جشن می‌گیرند، پیام‌های متنی و تماس‌های تلفن همراه با عزیزانشان با سال‌های قبل مطابقت دارد.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط دو اپراتور اصلی این کشور، پروکسیموس و اورنج، حدود 12.5 میلیون پیامک بین ساعت 20:00 شنبه تا 8:00 یکشنبه در شبکه بلژیک رد و بدل شده است.

پروکسیموس بیش از 7.1 میلیون پیامک را در طول جشن های سال نو پردازش کرد که دو برابر بیشتر از یک شب عادی در سال 2022 است.

Orange 5.4 میلیون پیامک ارسال شده را با حداکثر 977 پیام در ثانیه در نیمه شب ثبت کرد.

اما برای هر دو اپراتور، ترافیک پیامک در چهار سال به نصف کاهش یافته است، به طوری که نارنجی خاطرنشان کرد که به نظر می رسد مردم ترجیح می دهند با همدیگر با تبریک فصل تماس بگیرند.

بیش از پنج میلیون مکالمه تلفنی در شبکه نارنجی در 12 ساعت انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد افزایش داشت.

یافته مشابهی توسط Proximus با 4.2 میلیون تماس تلفن همراه (افزایش 57٪) انجام شد که در مجموع به سطح قبل از کووید رسید.

ارائه‌دهنده گفت: «این می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که مردم بیشتر اوقات دور از خانه مهمانی می‌کنند.

هنگامی که صحبت از داده های تلفن همراه می شود، پروکسیموس افزایش تقریباً 20 درصدی در داده های تلفن همراه مبادله شده یک شبه نسبت به سال گذشته را گزارش می دهد.

این افزایش در Orange 26 درصد است، که اضافه کرد محبوب ترین برنامه های کاربردی برای تبادل تبریک تعطیلات فیس بوک، اینستاگرام و TikTok هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *