جنگ در اوکراین: روسیه حملات خود را به کیف در پاسخ به حملات به خاک روسیه افزایش می دهد

به نظر می رسد این اظهارات نوید تغییر رویکرد جدید روسیه است که پس از ناکامی در شکست مدافعان کی یف، در پایان ماه مارس اعلام کرد که بر شرق اوکراین متمرکز خواهد شد و نیروهای خود را که رهبری حمله به پایتخت اوکراین را هدایت می کنند، خارج کرده است.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: «تعداد و مقیاس حملات موشکی به سایت‌های کیف در پاسخ به همه حملات تروریستی و خرابکاری‌هایی که رژیم ملی‌گرا در کیف در خاک روسیه انجام می‌دهد افزایش خواهد یافت.» ایگور کوناشنکوف، روسی دفاعی. وی همچنین گفت که روسیه یک کارگاه تولید موشک های زمین به هوا در کارخانه ویزار در نزدیکی کیف را با استفاده از موشک کروز کالیبر منهدم کرده است.

روز پنجشنبه، فرمانداران دو منطقه روسیه در مرز اوکراین، نیروهای اوکراینی را به بمباران دو روستای کلیموو و اسپوداریوچینو در خاک روسیه متهم کردند که منجر به زخمی شدن هفت نفر شد. مقامات روسی ادعا کردند در کلیموو، حمله توسط دو هلیکوپتر اوکراینی انجام شد، اتهاماتی که توسط کی‌یف رد شد و به‌طور مستقل غیرقابل تأیید بود.

با این حال، کوناشنکوف روز جمعه مدعی شد که یکی از هلیکوپترهایی که این حمله را انجام داده بود، در حین بازگشت به پایگاه خود در اوکراین، با موشک شلیک شده توسط سامانه دفاع ضد هوایی اس-400 منهدم شده است.

پنج نفر در دونباس کشته شدند

در 24 ساعت گذشته پنج نفر در دونباس در شرق اوکراین کشته شدند. به گفته ریاست جمهوری، در بزرگترین منطقه دونباس، منطقه دونتسک، جایی که “درگیری در کل خط مقدم در جریان است”، سه نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند. به گفته همین منبع، منطقه دیگر این حوضه معدنی، منطقه لوگانسک، صحنه 24 بمب گذاری بود که دو کشته و دو زخمی بر جای گذاشت.

در منطقه کیف، در طول شب از پنجشنبه تا جمعه، “انفجارهایی در منطقه واسیلکیف (جنوب غربی کیف) شنیده شد. بر اساس اطلاعات اولیه، پدافند ضد هوایی وارد عمل شد. اطلاعات ارسال شده توسط مقامات منطقه ای الکساندر پاولیوک، فرماندار منطقه پایتخت در حساب تلگرامی خود گفت که هشدار ضد هوایی از عصر پنجشنبه چندین بار در منطقه پایتخت به صدا درآمده است.

نیروهای روسیه نتوانستند به هدف خود دست یابند

ستاد کل اوکراین روز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد که نیروهای روسیه در حال حاضر حملات خود را در شرق اوکراین با هدف تصرف شهرهای پوپاسنا و روبیژنه در منطقه لوگانسک متمرکز کرده اند.

بر اساس این گزارش، هدف نیروهای روسیه برای تصرف شهرهای پوپاسنا و روبیژن (لوگانسک) هنوز محقق نشده است. کی‌یف انتظار دارد در روزهای آینده یک حمله تمام عیار روسیه در شرق اوکراین انجام شود. پنج نفر نیز در 24 ساعت گذشته در دونباس کشته شده اند.

منابع اوکراینی حملات به هشت نقطه در مناطق لوهانسک و دونتسک را دفع کردند و چندین تانک و سیستم توپخانه روسیه را در چند روز گذشته منهدم کردند. اوکراین نیروهای قابل توجهی را برای مقابله با جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در آنجا مستقر کرده است. با این حال، مسکو نیروهای خود را در منطقه افزایش داده است. بر اساس گزارش ارتش اوکراین، برخی از نیروهای روسی که قبلاً در نزدیکی شهر چرنیهیو در شمال اوکراین مستقر شده بودند، اکنون در اطراف سیویرودونتسک، یک شهر بزرگ در نزدیکی روبیژنه مستقر هستند.

به گفته مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) مستقر در ایالات متحده، در صورت تایید، این اولین واحدی خواهد بود که پس از نبرد در شمال شرق اوکراین عقب نشینی و در شرق اوکراین مستقر می شود. بر اساس ارزیابی ISW، “این واحدها احتمالاً ضعیف باقی خواهند ماند و نیروهای روسی برای ادغام واحدهای چند منطقه نظامی در یک نیروی رزمی منسجم تلاش خواهند کرد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *