جنگ در اوکراین: زلنسکی آغاز “نبرد برای دونباس”، ده ها حمله روسیه در شرق را اعلام کرد.

10:15 صبح: روسیه از «تمام ارتش اوکراین» می‌خواهد «هم اکنون سلاح‌های خود را زمین بگذارند».

روسیه روز سه‌شنبه از کل ارتش اوکراین خواست «اسلحه‌های خود را زمین بگذارند» و آخرین مدافعان ماریوپل به «مقاومت بی‌معنا» پایان دهند، درخواستی که به گفته کی‌یف، مسکو حمله بزرگ خود را در شرق اوکراین آغاز کرده است. . وزارت دفاع روسیه خطاب به نیروهای اوکراینی گفت: «سرنوشت را وسوسه نکنید، تنها تصمیم درست را بگیرید، یعنی توقف عملیات نظامی و زمین گذاشتن سلاح‌ها». او همچنین به جنگجویان اوکراینی اهل ماریوپول (جنوب شرقی) که هنوز سایت صنعتی آزوفستال را اشغال کرده‌اند، قول داده است در صورت تسلیم شدن از ساعت 12 بعد از ظهر (11:00 صبح در بلژیک) روز سه‌شنبه.

10:03 صبح: وزیر اقتصاد فرانسه خواستار توقف واردات نفت روسیه شد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، پس از اعلام اوکراین مبنی بر آغاز حمله جدید روسیه در دونباس، روز سه شنبه تکرار کرد که “بیش از هر زمان دیگری” توقف واردات نفت روسیه از اروپا ضروری است. او در رادیو اروپا 1 گفت: ما همیشه گفته‌ایم که تحریم زغال سنگ می‌خواهیم، ​​این کار انجام شد و تحریم نفت روسیه.

9:56 صبح: روسیه می گوید که ده ها حمله در شبانه روز در شرق اوکراین انجام داده است

روسیه صبح سه‌شنبه اعلام کرد که ده‌ها حمله هوایی و موشکی را در طول شب در شرق اوکراین انجام داده است، در حالی که به گفته کی‌یف، ارتش روسیه یک حمله بزرگ به دونباس را آغاز کرده است. وزارت دفاع گفت: «موشک‌های بسیار دقیق نیروهای هوافضای روسیه 13 پایگاه یگان‌های ارتش اوکراین و همچنین «تمرکز» نیروها را در نزدیکی شهر کلیدی اسلوویانسک در منطقه دونتسک خنثی کردند. وی از ده ها حمله موشکی دیگر و صدها هدف توپخانه ای در جنوب و شرق کشور خبر داد.

ساعت 9:13 صبح: طبق گزارش کیف، در روز سه شنبه، برای سومین روز متوالی، کریدور تخلیه غیرنظامیان وجود ندارد.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین اعلام کرد، به دلیل عدم توافق با طرف روسی، روز سه شنبه هیچ راهرویی برای تخلیه غیرنظامیان در اوکراین سازماندهی نشد و این برای سومین روز متوالی است. خانم ورشچوک در تلگرام گفت: “امروز، 19 آوریل، متأسفانه هیچ راهروی بشردوستانه وجود ندارد. گلوله باران شدید در دونباس ادامه دارد”، در شرق کشور، جایی که نیروهای روسی به گفته کی‌یف روز دوشنبه یک حمله بزرگ را آغاز کردند.

8:51 صبح: تعداد اوکراینی های ثبت نام شده در بلژیک به نیم هزار نفر در روز کاهش می یابد

سامی مهدی، وزیر امور خارجه در امور پناهندگی روز سه شنبه گفت که پس از اوج 1500 تا 2000 نفر در روز در ماه مارس، تعداد ثبت نام پناهندگان اوکراینی در بلژیک در آوریل به حدود 500 نفر در روز کاهش یافت. این رقم از ابتدای ماه تاکنون به بالای هزار نرسیده است. آقای مهدی (CD&V) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “اما ما نباید فراموش کنیم که مردم هنوز از جنگ در کشور خود فرار می کنند و بسیاری هنوز به مسکن بادوام نیاز دارند.”

6:05 صبح: زلنسکی شروع “نبرد برای دونباس” را اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه از آغاز حمله روسیه به شرق اوکراین خبر داد که بخشی از آن در دست جدایی‌طلبان طرفدار روسیه است و درگیری‌های مرگبار در آن شدت گرفته است.

وی گفت: «اکنون می‌توانیم بگوییم که نیروهای روسیه نبرد دونباس را آغاز کرده‌اند که مدت‌هاست برای آن آماده شده‌اند. بخش بزرگی از کل ارتش روسیه اکنون به این حمله اختصاص دارد.» پخش سخنرانی در تلگرام او گفت: “هرچقدر سرباز روسی به اینجا بیاورند، ما می جنگیم. از خود دفاع خواهیم کرد.”

اطلاعات شب:

حملات مرگبار در Lviv

مقامات محلی گفتند که حداقل هفت نفر در حملات روسیه به لووو، شهر بزرگ غرب اوکراین که معمولاً از درگیری در امان است، کشته و یازده نفر دیگر زخمی شدند.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در توییتر اعلام کرد: «پنج حمله موشکی قدرتمند» به زیرساخت های غیرنظامی اصابت کرد.

فرماندار منطقه، ماکسیم کوزیتسکی، چهار حمله موشکی کروز را که از دریای خزر شلیک شد، ذکر کرد: سه مورد به زیرساخت‌های نظامی و یک مورد به گاراژ لاستیک که باعث آتش‌سوزی شد. به گفته وی، همه اهداف “به شدت آسیب دیده اند”.

به گفته مسکو، لویو: انبار مهم تسلیحات خارجی منهدم شد

ارتش روسیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که با «موشک‌های دقیق» انبار بزرگی از تسلیحات خارجی را که اخیراً به اوکراین تحویل داده شده بود، طی حملات صبحگاهی در نزدیکی لویو منهدم کرد.

پوتین از تیپ متهم به سوء استفاده در بوچا تجلیل می کند

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه عنوان افتخاری “قهرمانی” را به تیپ 64 تفنگ موتوری اعطا کرد که اوکراین آن را متهم به مشارکت در تجاوزات انجام شده در بوچا در نزدیکی کیف کرده است.

به گفته کرملین، ولادیمیر پوتین فرمانی را امضا کرد که به دلیل «قهرمانی و سرسختی، قاطعیت و شجاعت» مردان تیپ، «عنوان افتخاری +گارد+» را به این تیپ اعطا کرد.

زلنسکی امیدوار است در «هفته‌ها» نامزد اتحادیه اروپا شود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت که امیدوار است در هفته‌های آینده وضعیت نامزد عضویت در اتحادیه اروپا را برای کشورش به دست آورد و از بروکسل به خاطر سرعت این روند تشکر کرد.

ویدیوهای انگلیسی ها شکار شد

تلویزیون دولتی روسیه روز دوشنبه ویدئوهایی از دو زندانی بریتانیایی به نام‌های شان پینر و آیدن آسلین پخش کرد و گفت که آنها در حال نبرد در اوکراین دستگیر شده‌اند و از بوریس جانسون، نخست‌وزیر، خواستند تا برای آزادی آنها مذاکره کند.

این دو مرد که با ویژگی‌های کشیده به نظر می‌رسند، خواستار معاوضه با ویکتور مدودچوک، معاون و تاجر ثروتمند اوکراینی نزدیک به رئیس‌جمهور پوتین هستند که اخیراً در اوکراین دستگیر شده است. آنها مشخص نمی کنند که در حال حاضر چه کسی آنها را نگه داشته است، نیروهای روسیه یا متحدان جدایی طلب آنها در دونتسک، شرق اوکراین.

کیف به نوبه خود ویدیویی از این تاجر منتشر کرد که در آن او درخواست می کند “علیه مدافعان ماریوپل و ساکنان آن” مبادله شود.

شرق اوکراین: روس ها وارد کرمینا شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات محلی، نیروهای روسی روز دوشنبه وارد شهر شرقی کرمینا شدند و در شهر همجوار روبیژن زیر آتش اوکراین قرار گرفتند.

سرگئی گایدایی، فرماندار اوکراین منطقه لوگانسک در صفحه فیس بوک خود گفت: “حمله بزرگی در شب از یکشنبه تا دوشنبه در کرمینا رخ داد”.

وی افزود: “ارتش روسیه قبلاً با مقدار زیادی مواد جنگی وارد آنجا شده است… مدافعان ما به مواضع جدید عقب نشینی کرده اند.”

ایالات متحده و متحدانش روز سه شنبه با یکدیگر دیدار می کنند

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست مجازی که به حمله روسیه به اوکراین اختصاص دارد، شرکت خواهد کرد، زیرا کی‌یف اطمینان می‌دهد که مسکو مرحله جدیدی از حمله خود را در دونباس آغاز کرده است.

یک مقام کاخ سفید گفت، رئیس جمهور آمریکا با “همپیمانان و شرکای” ایالات متحده که فهرست آنها فاش نشده است، “حمایت مستمر از اوکراین و تلاش ها برای اطمینان از اینکه روسیه پاسخگو خواهد بود” گفتگو خواهد کرد. خبرگزاری فرانسه

بایدن قصد ندارد به اوکراین برود

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، علی‌رغم تمایل همتای خود ولودیمیر زلنسکی، قصد ندارد به این زودی‌ها به اوکراین برود.

جن ساکی، سخنگوی اجرایی ایالات متحده در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “انتظار نمی رود رئیس جمهور به آنجا برود، اجازه دهید آن را تکرار کنم.”

دولت آمریکا در حال بررسی فرستادن نماینده ای به کی یف است، اما کاخ سفید سفر پرخطر خود رئیس جمهور را به دلایل امنیتی رد کرده است.

– سازمان ملل: بحث برای ایجاد “گروه تماس بشردوستانه” در ترکیه –

یک مقام ارشد سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که سازمان ملل و ترکیه درباره ایجاد یک “گروه تماس بشردوستانه” که در خاک ترکیه – تحت حمایت سازمان ملل متحد – اوکراین و روسیه را گرد هم می آورد، گفتگو می کنند.

اگر اوکراین قبلاً به این رویکرد پاسخ مثبت داده است، روسیه که در ابتدای آوریل از این پیشنهاد مطلع شده بود، هنوز موضع خود را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *