جنگ در اوکراین: واشنگتن بار دیگر تاکید کرد که روسیه می‌خواهد اوکراین و جمعیت غیرنظامی آن را نابود کند.

رئیس جمهور ایالات متحده روز سه شنبه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال مرتکب “نسل کشی” در اوکراین است، همه را شگفت زده کرد و در عین حال اذعان کرد که تصمیم گیری به عهده وکلای بین المللی است.

در شبکه سی‌ان‌ان شماره سه دیپلماسی آمریکایی گفت: «من فکر می‌کنم زمانی که بتوانیم همه شواهد را جمع آوری کنیم، در نهایت به نتیجه‌ای مشابه پرزیدنت بایدن می‌رسیم، زیرا آنچه روی زمین اتفاق می‌افتد تصادفی نیست.» ویکتوریا نولند.

وی افزود: «این یک تصمیم عمدی روسیه و نیروهایش برای نابودی اوکراین و جمعیت غیرنظامی آن است».

کنوانسیون 1948 سازمان ملل متحد در مورد پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی آن را به عنوان “جنایتی که به قصد نابودی، یا تمام یا بخشی از یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی انجام می شود” توصیف می کند.

وکلا در مورد استفاده از این اصطلاح محتاط هستند، در حالی که رهبران غربی در مورد استفاده از آن اختلاف نظر دارند. کرملین ایراد چنین اتهامی توسط جو بایدن را «غیرقابل قبول» دانست.

با این حال، دیپلمات‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا دامنه مشخص اتهامات رئیس‌جمهور را به حداقل برسانند و معتقدند که این بیش از هر چیز یک موضع «اخلاقی» است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه گفت: “رئیس جمهور در مورد احساسش با تماشای تصاویر وحشتناکی صحبت می کرد که همه ما از مکان هایی مانند ماریوپل، بوچا، خارکف یا مانند جاهای دیگر دیدیم.” با استناد به شهرهای اوکراین که کی‌یف و غربی‌ها مسکو را به ارتکاب «جنایت» متهم می‌کنند.

وی افزود: «آنچه مهم است این نیست که ما این اقدامات را چه می نامیم، بلکه نحوه واکنش ما به آنها است و با ارائه آنچه به شرکای اوکراینی خود برای دفاع از خود نیاز دارند به آنها به شیوه ای مصمم پاسخ می دهیم. چه جنایت جنگی باشد، چه جنایت یا نسل کشی، استراتژی ما را تغییر نمی دهد، قدرت بیشتری به ما نمی دهد.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *