حمله روسیه به شرق اوکراین آغاز شده است

وی گفت: «اکنون می‌توانیم بگوییم که نیروهای روسیه نبرد دونباس را آغاز کرده‌اند که مدت‌هاست برای آن آماده شده‌اند. بخش بزرگی از کل ارتش روسیه اکنون به این حمله اختصاص دارد.» پخش سخنرانی در تلگرام

او گفت: “هرچقدر سرباز روسی به اینجا بیاورند، ما می جنگیم. از خود دفاع خواهیم کرد.”

کمی پیش از این، سرگوئی گایدایی، فرماندار اوکراینی منطقه لوگانسک نیز از آغاز حمله نظامیان روسیه به شرق اوکراین خبر داده بود.

او در فیس بوک گفت: “این جهنم است. حمله آغاز شده است، همان چیزی که ما هفته ها در مورد آن صحبت می کنیم.” در Roubizhne و Popasna درگیری وجود دارد و در دیگر شهرهای صلح آمیز جنگ بی وقفه است.

به گفته مقامات منطقه ای، حداقل هشت غیرنظامی روز دوشنبه بر اثر آتش و حملات روسیه کشته شدند.

گایدایی در تلگرام گفت: چهار نفر در کرمینا، شهر کوچکی در منطقه لوگانسک که روز دوشنبه به دست روس ها افتاد، جان باختند.

و چهار نفر دیگر در منطقه همسایه دونتسک، به گفته فرماندار اوکراینی این منطقه، پاولو کیریلنکو. وی در تلگرام گفت: “دو نفر در تورسکه، یک نفر در چاندریگالوو و یک نفر در رازدولنه. پنج نفر دیگر مجروح شدند.”

از زمان اعلام خروج نیروهایش از منطقه کی‌یف، روسیه نیروهای مسلح خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده است که هدف بمباران‌های مکرر از آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه بوده است.

یک حمله گسترده مسکو از چند هفته پیش توسط ارتش اوکراین علیه دونباس اعلام شده بود که بخش بزرگی از آن تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار روسیه از جمهوری های خودخوانده لوگانسک و دونتسک است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که در حال انجام عملیات نظامی در اوکراین برای نجات روس‌های دونباس از یک «نسل‌کشی» است که توسط «نئونازی‌های» اوکراینی سازماندهی شده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *