خشونت پس از خروج خبرنگار فلسطینی از بیمارستان: رئیس سازمان ملل متحد از رفتار پلیس اسرائیل «عمیقاً ناراحت» است

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که از رفتار «برخی پلیس اسرائیلی» در بیمارستان سنت جوزف در شرق بیت المقدس در جریان آزادی تابوت روزنامه نگار شیرین ابواکله، «عمیقاً ناراحت» است. فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که “بی نظمی” دبیرکل سازمان ملل همچنین مربوط به “درگیری بین نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینی های تجمع شده در بیمارستان سنت جوزف” است.

وی افزود: «او همچنان بر احترام به حقوق اساسی بشر، از جمله آزادی عقیده و بیان، و اجتماعات مسالمت آمیز تاکید می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دبیرکل از سرازیر شدن همدردی هزاران نفر از مردم عزادار فلسطینی در دو روز گذشته که گواهی بر کار و زندگی این روزنامه نگار آمریکایی فلسطینی است، متاثر شد.

شیرین ابواکله، یکی از چهره‌های شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، روز چهارشنبه هنگام پوشش خبری یک حمله نظامی اسرائیل در اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری، اراضی فلسطینی که از سال 1967 توسط اسرائیل اشغال شده بود، بر اثر اصابت گلوله به سر کشته شد.

هنگامی که تابوت روز جمعه از بیمارستان سنت جوزف در شرق اورشلیم، بخش فلسطینی شهر تحت اشغال و ضمیمه دولت یهود بود، رها شد، پلیس اسرائیل به داخل ساختمان حمله کرد و سعی کرد جمعیتی را که پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در می‌آوردند متفرق کند.

بر اساس تصاویر پخش شده از تلویزیون محلی که همچنین نشان می دهد پلیس در حال استفاده از چماق است، تابوت تقریباً از دست حاملان بیفتد که توسط پلیس تکان می خورد، اما به شدت گرفتار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *