خطوط هوایی بروکسل الزامات ماسک را کنار می‌گذارد، بلژیک نیز همین موضوع را برای حمل‌ونقل عمومی در نظر می‌گیرد

خطوط هوایی بروکسل تصمیم گرفته است الزامات خود را برای مسافران و خدمه کابین برای استفاده از ماسک در پروازها لغو کند، در حالی که وزیر حمل و نقل فدرال ژرژ گیلکینت (اکولو) خواستار اقدام مشابهی در حمل و نقل عمومی است.

از ماه مارس، استفاده از ماسک در بلژیک خارج از موسسات مراقبتی و شبکه های حمل و نقل عمومی دیگر ضروری نبود.

بسیاری از خطوط هوایی قوانین مربوط به ماسک را حفظ کردند، اما خطوط هوایی بروکسل اکنون این الزام را برای مسافران خود حذف می کند.

سخنگوی این شرکت گفت: «ما تابع قوانین حمل‌ونقل عمومی نیستیم، بنابراین می‌توانیم خودمان درباره این موضوع تصمیم بگیریم.

سخنگو توضیح داد: “تجربه در فرودگاه اکنون به خود هواپیما نیز تعمیم داده شده است.”

«قبلاً کاملاً متناقض بود: شما مجبور نبودید در فرودگاه ماسک بپوشید، اما وقتی سوار هواپیمای ما شدید ناگهان مجبور شدید. که اکنون در حال حذف شدن است. پرواز بدون ماسک خوشایندتر از با یک ماسک است.»

خطوط هوایی مدت‌هاست به این موضوع اشاره کرده‌اند که هواپیماها به دلیل سیستم‌های پیشرفته فیلتراسیون هوا، خطر ابتلا به ویروس کرونا را کم دارند.

مارک وان رانست، ویروس شناس، تایید کرد: «اگر هواپیما به اندازه کافی تهویه شود و هوا فیلتر شود، احتمال عفونت کاهش می یابد.

ما در حال وارد شدن به بخشی از اپیدمی هستیم که در آن موارد کمتر و کمتری در اروپا شاهد خواهیم بود و بنابراین، یکی یکی، خطوط هوایی ماسک دهان را حذف خواهند کرد.

تماس می گیرد به همچنین الزامات لیفت ماسک صورت در حمل و نقل عمومی

ژرژ گیلکینت (Ecolo)، وزیر فدرال تحرک، خواستار لغو الزام استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی شد.

ون رانست کمتر از این ایده استقبال کرد و گفت که “خیلی زود است” اما “در تابستان، ویروس کمتر در گردش است، بنابراین در دراز مدت باید امکان پذیر باشد”.

اما Gilkinet امیدوار است تا هفته آینده نیاز به ماسک حذف شود.

گیلکینت گفت: «با مشورت همکارانم که مسئول تحرک در مناطق هستند، از کابینه اصلی دولت فدرال در روز جمعه خواستم که کمیته مشاوره در اسرع وقت برای تصمیم گیری در مورد پایان الزام ماسک در حمل و نقل عمومی تشکیل جلسه دهد.

با توجه به توسعه همه‌گیری، اکنون می‌توان پایان این اقدام را در نظر گرفت، اگرچه استفاده از ماسک در قطار بدون شک برای افراد بیمار یا آسیب‌پذیر توصیه می‌شود.

ون رانست گفت که اگر و زمانی که چنین الزامی برداشته شود، نظارت بهتر بر کیفیت هوا مورد نیاز خواهد بود.

من هر روز سوار اتوبوس و قطار می شوم. مطمئناً در اتوبوس های قدیمی، تهویه بهتری لازم است. حتی اگر چنین اتوبوس قدیمی فقط نیمه خالی باشد، غلظت CO2 خیلی سریع افزایش می یابد. شاید شرکت‌های حمل‌ونقل باید خودشان بر این موضوع نظارت کنند.»

پیترجان دسمت، سخنگوی وزیر حمل و نقل بروکسل، الکه ون دن برانت (گرون)، گفت که وزیر هنوز نمی‌خواهد در مورد حذف الزامات ماسک در حمل‌ونقل عمومی در پایتخت موضعی اتخاذ کند: «ما مانند همیشه، آنچه کمیته مشاوره تصمیم می گیرد را اجرا کند. اما ما تردید را درک می کنیم زیرا این یکی از آخرین تعهداتی است که هنوز در حال اجراست.

عکس: خطوط هوایی بروکسل به مناسبت روز جهانی زن در 8 مارس 2022 با خدمه پرواز تماماً زن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *