درخواست پناهندگی حدود 700 پناهجوی افغان در بلژیک رد شده است

در ماه گذشته حدود 1900 درخواست رد شد. حدود یک سوم از پناهجویانی که خبر بد دریافت کردند (680) افغان هستند. پس از تسلط طالبان در افغانستان در سال گذشته، نهادی که در مورد درخواست ها قضاوت می کند – دفتر کمیساریای عمومی برای پناهندگان و افراد بی تابعیت یا CGVS – معیارهای جدیدی را برای افغان هایی که از کشورشان فرار می کنند، تعیین کرد. این مدتی طول کشید که باعث عقب افتادگی در تعداد درخواست های افغانی در حال رسیدگی شد.

ماه گذشته، معیارهای سخت‌گیرانه‌تر باعث تعداد زیادی از امتناع‌ها شد. دیرک ون دن بولک از CGVS: “ما در ماه های گذشته وضعیت ایمنی در افغانستان را تحلیل کردیم. هنوز خشونت وجود دارد، اما دیگر خشونت تصادفی یا خودسرانه نیست. همه هدف طالبان قرار نمی گیرند، فقط دسته های خاصی از مردم.”

از اوت تا مارس، فقط پرونده افرادی که مستقیماً تهدید شده بودند یا در معرض شکنجه قرار می گرفتند، مورد رسیدگی قرار گرفت: فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، کسانی که برای رژیم قبلی کار می کردند (و ارتباط آشکاری با جهان غرب داشتند) و افرادی که ترجیحات جنسی “متفاوت” پرونده بقیه به تعویق افتاد و فقط در ماه مارس گذشته مورد رسیدگی قرار گرفت و اکثر آنها پاسخ منفی دریافت کردند. دیرک ون دن بولک می‌گوید که این باعث پایین آمدن آمار غیرمعمول می‌شود، اما این افت فقط موقتی است.

پناهجویان افغان که درخواستشان رد شده است، می توانند علیه این تصمیم تجدید نظر کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *