دولت بروکسل اهداف دو سال آخر قانونگذاری را مشخص می کند: افزایش اهداف آب و هوایی

به گزارش برز، کل دولت بروکسل در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه در نقطه اطلاعاتی بروکسل (BIP)، یک مرور کلی از کار خود از سال 2019 ارائه کرد و همچنین اولویت‌های خود را برای نیمه دوم دوره ریاست خود تعیین کرد.

نخست وزیر رودی وروورت (PS)، که بررسی کلی را ارائه کرد، گفت: «نیم سال پس از روی کار آمدن این دولت، بحران سلامت شروع شد. منطقه بروکسل بیش از یک میلیارد یورو را برای مقابله با تأثیر این بیماری همه گیر آزاد کرد و سپس با تقاضاهای جدید غیرمنتظره ای مانند جریان پناهجویان از اوکراین مواجه شد.

سپس Vervoort در مورد اولویت‌های سال‌های آینده بحث کرد. دولت بروکسل رسما تأیید کرد که اهداف اقلیمی خود را با اهداف تعیین شده توسط کمیسیون اروپا برای بلژیک در سال گذشته تنظیم می کند: انتشار گازهای گلخانه ای 47 درصد کمتر در سال 2030 نسبت به سال 2005، به جای 40 درصد کمتر که دولت در بیانیه سیاست خود گنجانده بود. .

از سال 2023 دیگر یارانه دیگ های گاز تعلق نمی گیرد

برای این منظور، سوخت های فسیلی باید سریعتر حذف شوند. هرکس بخواهد دیگ گاز نصب کند از سال آینده دیگر یارانه ای برای این کار دریافت نمی کند. از سال 2025، گرمایش با سوخت های فسیلی دیگر در خانه های جدید یا به طور اساسی بازسازی شده مجاز نخواهد بود.

از سال 2030، دیگ های نفت کوره در ساختمان های دولتی ممنوع می شود. این امر از سال 2035 برای همه اعمال خواهد شد. در سال های آینده، دولت همچنین چارچوبی را برای معرفی تدریجی تعهد به نوسازی تمام ساختمان ها تا سال 2050 ایجاد خواهد کرد که از پرمصرف ترین ساختمان ها شروع می شود.

در حوزه مسکن، ساکنان بروکسل که خانه اولی را خریداری می‌کنند، باید هزینه‌های ثبت نام کمتری بپردازند، در صورتی که خانه پس از خرید بهینه‌تر شود. همچنین ممنوعیت اخراج در ماه های زمستان در کنار سایر اقدامات وجود خواهد داشت.

در زمینه اشتغال، عدم تطابق بین جویندگان کار و پیشنهادها برطرف می شود: 60 درصد مشاغل نیاز به مدرک فوق دیپلم دارند، در حالی که 64 درصد جویندگان کار فاقد مدرک هستند. جویندگان کار موظف خواهند بود که «ترازوی شایستگی» تهیه کنند و یک برنامه آموزشی مناسب را دنبال کنند.

هدف کاهش نابرابری اجتماعی

دولت همچنین اعلام کرد که برای کاهش نابرابری‌های اجتماعی یک «طرح رفاه و سلامت» یکپارچه وجود خواهد داشت. در طول همه‌گیری، مشخص شده است که دسترسی نابرابر به مراقبت‌های بهداشتی چقدر بر سلامت ساکنان بروکسل تأثیر می‌گذارد. بنابراین مراقبت های اولیه باید گسترش یابد.

قانون برنامه ریزی شهری منطقه ای، به نام «زندگی خوب»، قبل از تابستان امسال اجرایی خواهد شد و سپس در اواخر سال جاری مورد بررسی عمومی قرار خواهد گرفت. این قوانین برنامه ریزی شهری مانند ارتفاع یا انتخاب مصالح را تعیین می کند که ساختمان ها و خیابان ها باید از آنها پیروی کنند.

تا آنجا که به تحرک مربوط می شود، “مسیرهای دوچرخه سواری کرونا” حفظ خواهد شد و دولت به حمایت از ساخت مترو 3 ادامه خواهد داد.

برنامه های فرهنگی و اوقات فراغت

در سال 2023، سال هنر نو در بروکسل جشن گرفته می شود و در سال 2024، کانال – موزه مرکز پمپیدو برای هنر مدرن و معاصر – افتتاح می شود. دولت تأیید کرد که به دنبال شرکای خصوصی برای ساخت سریع یک استخر شنا در فضای باز در پشت بام Manufakture، در زمین کشتارگاه در اندرلخت است. این “یک جاذبه جدید منطقه ای در Curegem” ایجاد می کند.

اما تعدادی از تصمیمات مهم با وجود اینکه در توافقنامه ائتلاف بوده هنوز گرفته نشده است.

به عنوان مثال، هنوز در مورد برخی از 12 پروژه برنامه ریزی شده “طرح اصلی ساخت و ساز” نوسازی شهری، از جمله پروژه برای سایت جوسفات، اتفاق نظر وجود ندارد. نخست وزیر گفت: «کار در این زمینه ادامه دارد». همچنین اسمارت موو، شارژ کیلومتر هوشمندی که باید در این دوره قانونگذاری مطرح می شد، ذکر نشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *