«دیگر بس است»: 1000 نفر به اعتراضات بروکسل علیه افزایش هزینه های زندگی پیوستند

تقریباً 1000 نفر در تظاهراتی در بروکسل علیه افزایش هزینه های زندگی که توسط مجموعه شهروندان “Trop is te veel” یا “کافی است” سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

در مواجهه با تورم و افزایش قیمت انرژی، ساکنان بلژیک در آخر هفته به خیابان ها آمدند و خواستار اقدامات ساختاری سریع برای کاهش فشار مالی که بر خانوارها احساس می شد، شدند.

جمعیت بسیار متنوعی بود و دانشجویان، بازنشستگان، کارگران، هنرمندان و افراد خوداشتغال به بسیج پیوستند.

به گزارش RTBF، “Trop is te veel” اخیرا توسط شهروندانی از اتحادیه ها و بخش های مختلف تأسیس شده است که می گویند آنها مصمم هستند خشم را به عمل تبدیل کنند.

اميلا هجج، سخنگوي جمعيت و رئيس جمهور، گفت: «اقداماتي كه در حال حاضر پيشنهاد مي‌شود كافي نيست، پاداش يا يارانه است، اما هميشه همان پولي است كه استفاده مي‌شود: پول ماليات‌دهندگان، كارگراني كه امروز آمدند.» FEF (Fédération des Étudiants Francophones).

این امر بخش هایی مانند آموزش یا بخش مراقبت های بهداشتی را جریمه می کند. و بنابراین هنوز هم همان مردم هستند که از قربانی ها رنج می برند در حالی که دیگران ثروتمندتر می شوند. و بنابراین کافی است. اکنون باید این خشم را نسبت به غول‌های انرژی که از بحران سود می‌برند سازماندهی کنیم.»

نیک گورتز، نماینده دائم اتحادیه CSC، گفت که اولویت ها کاهش قیمت انرژی، افزایش حقوق و تضمین مالیات عادلانه است.

گورتز با ستایش از اتحاد دست اندرکاران این مجموعه گفت: «مشکلاتی که کارگران، دانشجویان، مستمری بگیران و خوداشتغال ها با آن مواجه هستند، در مجموع، در حال حاضر در حال جمع شدن است.

و داشتن افراد دیگر، از پیشینه‌های دیگر، که در کنار هم زندگی نمی‌کنند و می‌گویند که مشکلات مشابهی دارند، شور و نشاط خاصی ایجاد می‌کند و مهم‌تر از همه باعث ایجاد امید می‌شود.»

هاجر، دانشجوی حقوق، برای شرکت در تظاهرات بیرون آمد.

هاجر گفت: “شما دانش آموزانی دارید که در مغازه های خواربار فروشی اجتماعی صف می کشند تا بتوانند غذا بخورند و ما این را غیرقابل قبول می دانیم.”

“شما همچنین دانشجویانی دارید که به دنبال مسکن هستند و نمی توانند مسکن پیدا کنند، و زمانی که خانه ای پیدا می کنند، گران است. هزینه ها با آن همراه می شود، اجاره بها افزایش می یابد زیرا ایندکس شده است. ما خواهان این هستیم که جلوی این شاخص‌سازی گرفته شود و به قیمت‌هایی برگردیم که برای دانشجویانی که هم‌اکنون در شرایط نامطلوب هستند، مقرون به صرفه است.»

هنرپیشه آنتوان گیت نیز اهداف این مجموعه را شناسایی کرد و افزود که بحران آب و هوا نیروی محرکه دیگری در پشت اضطراب شهروندان است که دوست دارند سقف قیمت ها و مالیات بر سود اضافی را ببینند.

گیت گفت: “این بحران نه تنها در بخش خصوصی، بلکه در محل کار نیز به شدت احساس می شود.”

«برخی از مردم [in the cultural sector] در اتاق هایی که گرم نمی شوند تمرین کنید، زیرا گرم کردن سالن تئاتر بسیار گران است و یارانه ها افزایش نیافته است.

تعداد کمی از مردم از بحران دست نخورده هستند، به خصوص با نزدیک شدن به تعطیلات زمستانی.

فشارسنج بزرگ Le Soir نشان داد که مردم در والونیا و بروکسل در حال بستن کمربندهای خود در مورد هدایایی برای دوستان و خانواده در سال جاری هستند، به طوری که 49 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نشان دادند که امسال کمتر از سال قبل هزینه خواهند کرد.

به غیر از تعطیلات، به نظر می رسد پاسخ ها نشان دهنده کاهش کلی قدرت خرید است که بلژیک، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، در حال تجربه است. پول در مواجهه با تورم کمتر پیش می رود.

بر اساس گزارش گروه ارزیابی ذهنی به نقل از Het Nieuwsblad، Gazet van Antwerpen و Het Belang van Limburg، از هر 10 بلژیکی چهار نفر می گویند که در پایان هر ماه برای تامین هزینه های زندگی خود با مشکل مواجه هستند.

این 43.4 درصد از بلژیکی ها نشان دهنده افزایش نسبت به 36 درصدی است که در سال گذشته اظهار داشتند که در حال مبارزه بودند.

از هر سه بلژیکی یک نفر گزارش می دهد که در حال حاضر در پس انداز خود فرو می رود و خرید اعتباری در حال افزایش است.

بارت چیاو، استاد اقتصاد، سرپرست این مطالعه گفت: «بسیاری از بلژیکی‌ها در پایان ماه کم یا هیچ چیز باقی نمانده، و آن‌هایی که حاشیه ایمنی نداشتند، اکنون در مشکل بزرگی هستند.

شاخص‌سازی حقوق به‌هیچ‌وجه افزایش قیمت‌ها را پوشش نمی‌دهد، اما در عین حال آنقدر فاکتور هزینه سنگین برای شرکت‌ها است که احتمالاً مجبور خواهند شد برخی از کارکنان خود را رها کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *