راه آهن بلژیک اپلیکیشن جدید کمکی را راه اندازی کرد

راه آهن بلژیک یک برنامه جدید SNCB Assist را راه اندازی کرده است که به مسافران کم تحرک کمک می کند هنگام سفر با قطار کمک بگیرند.

این سرویس که با همکاری سازمان‌هایی مانند Konekt مستقر در گنت توسعه یافته است، «هدف آن ارائه جامعه‌ای است که در آن افراد دارای معلولیت و بدون معلولیت با هم زندگی، یادگیری و کار کنند». گزینه های موجود از جمله تلفن، اینترنت و شبکه های اجتماعی را تکمیل می کند.

«ارائه خدمات بهتر برای همه یکی از اولویت های SNCB است. راه اندازی اپلیکیشن SNCB Assist یک مثال عینی از این موضوع است.

SNCB هر کاری که می تواند انجام می دهد تا همه مسافران ما بتوانند تا حد امکان مستقل از قطار سوار شوند. این بدان معناست که تعداد ایستگاه های قابل دسترس تا سال 2032 تقریباً دو برابر خواهد شد.

سخنگوی Marianne Hiernaux به RTL گفت که فقط پنج سال پیش تعداد ایستگاه های قابل دسترسی 17 بود، در حالی که امروز 98 ایستگاه است.

هدف این شرکت طی 10 سال این است که 176 ایستگاه مطابق با معیارهایی مانند مجهز بودن به آسانسور و رمپ، دستگاه‌های مخصوص بلیط خودکار سازگار، به عنوان مثال با گزینه‌های خط بریل، و صندلی‌های مناسب برای کاربران معلول داشته باشد.

ژرژ گیلکینت، وزیر تحرک بلژیک، با استقبال از اپلیکیشن جدید، گفت که سفرهای خودمختار یک «اولویت سیاسی» است. معاون نخست‌وزیر تأکید کرد: طرح‌هایی مانند SNCB Assist «گامی اضافی برای تبدیل راه‌آهن به شکلی از حمل‌ونقل است که برای همه، صرف نظر از سطح تحرکشان، هرچه بیشتر در دسترس و فراگیرتر باشد».

هدف ده ساله افزایش امکانات در ایستگاه ها

امروزه کمک به مسافران کم تحرک در 132 ایستگاه امکان پذیر است. برای سفرهای مستقیم قطار بین 41 ایستگاه اصلی کشور که به دو سوم مسافران خدمات رسانی می کنند، می توانید سه ساعت قبل از آن درخواست کمک کنید. برای ایستگاه های دیگر در بلژیک، درخواست ها باید 24 ساعت قبل از سفر انجام شود.

در سال 2022، بیش از 48000 نفر از SNCB درخواست کمک کردند. بیشتر درخواست‌ها از طریق تلفن انجام می‌شدند و سایر درخواست‌ها از طریق فرمی در وب‌سایت SNCB یا توییتر، فیس‌بوک، واتس‌اپ یا اینستاگرام ارسال می‌شدند.

برنامه جدید، که می تواند در تلفن های اپل یا اندروید دانلود شود، درخواست کمک را آسان تر می کند. با ورود شخصی به حساب My SNCB کار می کند. این بدان معنی است که کاربر نیازی به پر کردن اطلاعات خود در هر بار ندارد و می تواند با چند کلیک کمک بخواهد. علاوه بر این، برنامه به یاد می آورد که هر فرد به چه کمکی نیاز دارد – به عنوان مثال یک سطح شیب دار برای سوار و پیاده شدن از قطار.

از دیگر مزایای این برنامه می توان به ارائه اطلاعاتی درباره اینکه کدام ایستگاه ها می توانند کمک کنند، اشاره کرد. امکان انتخاب قطار و ایستگاه مورد استفاده برای کاربر؛ و برای ارائه چندین درخواست به طور همزمان برای یک سفر، 30 روز قبل.

کاربران کاهش تحرک همچنین می توانند وضعیت تقاضا را پیگیری کنند، در صورت لزوم آن را تغییر دهند یا لغو کنند، و افراد دیگر می توانند از طرف آنها درخواست کنند.

عکس: (ج) SNCB

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *