راه اندازی کمپین ایمنی جاده ای باب: رانندگی با مشروبات الکلی یک مشکل رو به رشد از زمان همه گیری

کمپین زمستانی مبارزه با رانندگی در بلژیک در حالی آغاز شد که آمارهای جدیدی نشان می‌دهد که رانندگی تحت تأثیر الکل به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا در حال افزایش است.

RTBF گزارش می دهد که طی نه ماه اول سال 2022، 3138 تصادف رانندگی به دلیل مصرف بیش از حد الکل رخ داده است. این رقم بیشتر از کل سال 2020 (2922) و 2021 (2489) است. هر دو سال تحت تأثیر محدودیت‌های ترافیکی و قرنطینه در طول بحران سلامت قرار گرفتند.

علاوه بر این، بین ژانویه تا ژوئن سال جاری، 22779 نفر تست الکل مثبت داشتند که معادل 126 نفر در روز است.

ارقام منفی در جریان رونمایی از کمپین باب راننده تعیین شده زمستانی در حضور ژرژ گیلکینت، وزیر حمل و نقل و آنلیس ورلیندن، وزیر کشور، فاش شد.

الکل عامل 25 درصد تصادفات جاده ای است

گیلکینت تاکید کرد: بلژیک نمی تواند به این نتایج افتخار کند. هر سال، هر روز، تلفات جاده ای بسیار زیاد است: مرگ و میر و جراحات جدی. وی خاطرنشان کرد: مصرف مشروبات الکلی باعث 25 درصد تصادفات جاده ای می شود.

او مایل است در بلژیک امتیازهایی برای رانندگی در حالت مستی معرفی شود، اقدامی که قبلاً در فرانسه ایجاد شده است. ورلیندن نیز موافق است. “ما باید به افزایش آگاهی و کنترل ادامه دهیم. پلیس برای تفریح ​​جریمه صادر نمی کند. امیدواریم سال جدید را در بهترین شرایط ممکن جشن بگیریم.”

موسسه ایمنی جاده Vias در یک نظرسنجی در مورد نگرش به رانندگی در حالت مستی از 1000 نفر سؤال کرد. در مواجهه با دوستی که تحت تأثیر الکل قرار داشت و قصد داشت رانندگی کند، نیمی از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مداخله کردند تا راننده را متوقف کنند، یک سوم سعی کردند راه حل دیگری برای جلوگیری از قرار گرفتن آنها در پشت فرمان بیابند، 13 درصد بدون اظهار نظر اظهار نظر کردند. به گفته Vias جرات مداخله بیش از حد داشت و 3 درصد هیچ نظری ندادند. وقتی فردی که بیش از حد مشروب می‌نوشید غریبه بود، نیمی از پاسخ‌دهندگان مداخله نمی‌کردند یا به بیان یک اظهارنظر ساده راضی بودند.

گیلکنت افزود: «پذیرش اجتماعی بیش از حد از رانندگی در حالت نوشیدنی در بلژیک بیشتر از همسایگان ما وجود دارد. ورلیندن در پایان گفت: «اگرچه رانندگان از خطرات آن آگاه هستند، اما کاهش توجه و کاهش رفلکس هایی که مصرف الکل ایجاد می کند را دست کم می گیرند.

کمپین باب تا پایان ژانویه ادامه دارد

انتشار کمپین راننده تعیین‌شده در پست‌های ویدیویی و پوستر در شبکه‌های اجتماعی و مکان‌های عمومی از ۲۵ نوامبر تا ۳۰ ژانویه ادامه دارد.

کاربران مختلف جاده در حالی که راننده باب ظاهر می شود، زمزمه می کنند: «این زندگی من است». ضربه دکتر آلبان شعار برنامه افزایش آگاهی است که برای دوچرخه سواران نیز اعمال می شود. ویاس یادآور شد: رانندگان می توانند انتظار بررسی های اضافی جاده ای را “در هر زمان و در هر مکان” داشته باشند.

عکس: بلگا/نیکلاس مترلینک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *