سال گذشته 79 بی خانمان در خیابان های بروکسل جان باختند

یک نقطه عطف تاریک در بروکسل در سال گذشته رخ داد که رکورد 78 بی خانمان در خیابان های پایتخت بلژیک جان باختند.

طبق گفته Les Morts de la Rue (مجموعه مرگ‌های خیابانی)، سازمانی مستقر در بروکسل که هدف آن این است که هر فردی که سرپناه یا خانه ندارد، پس از مرگ، خداحافظی آبرومندانه‌ای را پیش از این در بروکسل انجام نداده بود.

این سازمان روز چهارشنبه مراسم یادبودی را برای آن مرحوم در میدان آلبرتین، در اطراف یک درخت نمادین برگزار کرد که برای هر یک از متوفیان یک پروانه به آن آویزان شد.

گروه مرگ های خیابانی در سال 2004 پس از کشته شدن دو بی خانمان در ایستگاه بروکسل-میدی تشکیل شد و ماه ها طول کشید تا اجساد آنها پیدا شود.

فلورانس سرویس، هماهنگ کننده، گفت: “گروه ما 18 سال است که وجود دارد، اما همچنان مبارزه ای برای احترام به هر مرگ خیابانی در بروکسل است.”

«تعداد مرگ و میر از زمان ایجاد گروه مرگ های خیابانی به شدت افزایش یافته است. این به آگاهی جمعی و همچنین افزایش تعداد افراد بی خانمان در بروکسل مربوط می شود. هر زندگی مهم است، همانطور که هر مرگ مهم است.»

در سال 2021، 76 مورد مرگ ثبت شد که در آن زمان یک رکورد بود.

از 79 بی خانمانی که در سال 2022 در بروکسل جان خود را از دست دادند، یک سوم آنها در زمستان جان باختند. تعداد کل شامل افراد از حداقل 15 ملیت مختلف، از جمله 70 مرد، هشت زن و یک فرد غیر باینری است. بیشتر آنها بلژیکی و لهستانی بودند و سن آنها بین 18 تا 73 بود.

سرویس گفت: «اکثر مردمی که ما در روز چهارشنبه یادمان را گرامی می داریم اروپایی هستند، اما این تنها نوک کوه یخ است.

به نظر می رسد مهاجرت به خودی خود خطر آسیب پذیری را به همراه دارد و فقدان اقامتگاه قانونی یا وضعیت نامطمئن قطعاً مانعی در برابر شمول اجتماعی افراد بی خانمان است.

مجموعه مرگ‌های خیابانی سعی می‌کند هویت متوفی را پیدا کند و نزدیکان یا نزدیکان خود را در جریان مرگ قرار دهد و به برگزاری مراسم تشییع جنازه کمک کند. جدید امسال یک دفترچه مراسم خاکسپاری با اطلاعاتی در مورد حقوق پایان زندگی و فضایی برای ارسال آخرین آرزوها است.

این مجموعه تلاش می کند تا تصویری از علت مرگ مرگ های خیابانی به دست آورد، اما اغلب با محرمانه پزشکی برخورد می کند. در نتیجه علت مرگ 64 درصد بی خانمان های فوت شده ناشناخته است.

این سازمان همچنین با جوامع محلی برای بازگرداندن بقایای متوفی در صورت نیاز همکاری می کند و در سال 2022 شش مورد بازگرداندن بیشتر از سال قبل انجام شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *