سه چهارم پناهجویان اوکراینی درخواست اقامت نداده اند

این بدان معناست که بیش از سه چهارم پناهندگانی که تاکنون از اوکراین به اینجا رسیده‌اند، بدون بهره‌مندی از کمک‌های دولتی در بلژیک می‌مانند. از کمی بیش از 30000 اوکراینی که تاکنون ثبت نام کرده اند، حدود 12000 نفر خردسال هستند که با والدین، قیم یا اعضای خانواده به او آمده اند. با این حال، این هنوز به این معنی است که بیش از 10000 بزرگسال اوکراینی که برای فرار از جنگ در کشور خود به بلژیک آمده اند، درخواست اقامت نداده اند.

برخی از این افراد با بیش از 5000 اوکراینی اقامت دارند که پیش از حمله روسیه به اوکراین در بلژیک ساکن بودند. برخی دیگر توسط داوطلبانی قرار می گیرند که به پناهندگان اوکراینی اسکان داده اند، در حالی که برخی به سادگی ترتیبات خود را داده اند.

این واقعیت که هزاران نفر از اوکراینی‌ها برای اقامتگاهی که دولت ارائه می‌کند درخواست نمی‌کنند، کار دشوار مقامات را پیچیده می‌کند. این به این دلیل است که پناهندگان باید قبل از اینکه دفتر اتباع خارجی سابقه حضور آنها در اینجا را داشته باشد، در تالار شهرداری محل اقامت خود به عنوان بیگانه ثبت نام کنند.

پناهندگان باید ثبت نام کنند تا بتوانند مطالبه مزایا و دریافت کمک برای کمک به ادغام (درس زبان و موارد مشابه) و دریافت هر گونه حمایت حرفه ای در صورت نیاز داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *