شاتل: جوانان در خدمت جامعه

سال تحصیلی داره تموم میشه اکنون تعطیلات است به جز چند جوان که تصمیم گرفته اند در سوپرمارکت ها، فست فودها و همچنین برای شهرداری خود کار کنند.
همبستگی تابستانی عملیاتی است که هدف آن ارتقای همبستگی جوانان با شهروندان با انجام کارهای عام المنفعه است.

این عملیات که از 4 ژوئیه تا 5 آگوست انجام شد، تا حدی توسط منطقه والون یارانه پرداخت می شود، برای بیش از 20 سال، جوانان را قادر می سازد تا در توسعه و بهبود محله و محیط زیست خود مشارکت کنند، اما همچنین آنها را تشویق می کند تا احساس شهروندی و همبستگی خود را توسعه دهند. مشارکتی که در ازای آن امکان داشتن شغل دانشجویی را برای جوانان فراهم می کند.

این عملیات علاوه بر اینکه آنها را از همبستگی آگاه می کند، به آنها امکان می دهد تا دنیای کار را نیز کشف کنند. هر جوانی به واسطه قرارداد دانشجویی استخدام می شود و با انجام کارهای عام المنفعه وقت کاری خود را در خدمت جامعه می گذارد.

امسال، کمتر از 36 جوان در طول ماه جولای در عملیات “تابستان همبستگی” در Châtelet شرکت خواهند کرد: 20 نفر برای CPAS و PCS و 16 نفر برای Le Logis Châtelettain کار خواهند کرد. هر یک از کارها تحت نظارت یک کارگر و مربیان از CPAS و AMO Visa jeunes انجام خواهد شد.

جوانان علاوه بر کار برای جامعه و رویکرد به دنیای کار، یک روحیه گروهی واقعی را نیز در بین خود ایجاد می کنند که گاهی اوقات فراتر از دوره کاری ادامه می یابد. به لطف «همبستگی تابستانی»، جوانان نیز از اهمیت احترام به زیرساخت های عمومی آگاه می شوند. بنابراین آنها سفیری برای همتایان خود می شوند.

هدف “همبستگی تابستانی” بیش از خدمت به جامعه، ارائه اولین تجربه کاری به جوانانی است که تجربه کاری ندارند یا در یافتن شغل دانشجویی مشکل دارند. “همبستگی تابستانی” به آنها اجازه می دهد تا برای اولین بار با دنیای کار، کدهای آن روبرو شوند و اولین تجربه را در CV خود قرار دهند.

تابستان امسال جوانان کم کار نخواهند داشت. در این برنامه: آراستن حیاط سایت Place Wilson در Châtelineau، طراوت بخشیدن به مرکز اجتماعی Bouffioulx و کمک به اعضای مرکز، زینت بخشیدن به قسمت های مشترک ساختمان ها و عملیات های اکو شهروندی و کمک به قربانیان بلایای طبیعی سیل 2021 در بوفیولکس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *