شاهکار آرت دکو فهرست شده در کوکلبرگ به قیمت 2.45 میلیون یورو به فروش می رسد

یکی از جواهرات معماری بروکسل، خانه سابق شهردار کوکلبرگ، اسکار بوسرت، با قیمت درخواستی 2.45 میلیون یورو در بازار املاک قرار گرفته است.

خانه منحصر به فرد دوره آرت دکو به طور برجسته در گوشه خیابان دو پانتئون و خیابان لیبرته، مشرف به فضای سبز حومه شمالی پارک الیزابت قرار دارد.

به گزارش RTBF، زمانی که این ملک در سال 2022 به ثبت رسید، منطقه بروکسل شکوه و جلال فضای داخلی آن را ستود. فضای نشیمن با مساحت 1100 متر مربع در پنج طبقه و شامل 10 اتاق خواب است.

این بنا توسط معمار Albert Callewaert طراحی شده است و در سال 1930 برای Bossaert (1887-1956)، یک فوتبالیست سابق (12 بازی ملی برای شیاطین سرخ بلژیکی) که در اوایل دهه 1920 کارخانه بیسکویت و شکلات خانوادگی ویکتوریا را تصاحب کرد، ساخته شد.

در سال 1927، صنعتگر لیبرال وارد سیاست شد و مانند پدرش شهردار کوئکلبرگ شد. اشتیاق مداوم او به فوتبال باعث شد در سال 1928 به عنوان رئیس باشگاه فوتبال درینگ منصوب شود. استادیوم آن تا سال 1973 نام او را داشت. جاه طلبی های سیاسی بوسرت باعث شد که در سال 1939 یک سناتور و در سال 1954 در دولت آشیل ون آکر وزیر دولت شد.

این حرفه درخشان منجر به راه اندازی یک خانه معتبر در سایت مسکونی در کوکلبرگ شد. Callewaert معماري بود كه استاديوم فوتبال دودن پارك را طراحي كرده بود، رقيب ورزشي دارينگ، يونيون سن ژيلويز.

ویلا بوسرت

نمای آرت دکو خانه جدید Bossaert منعکس کننده سبک معماری آن زمان در مد بود. با استفاده سخاوتمندانه از سنگ سفید در قاب پنجره های آن و همچنین نورگیرهای بزرگ مشخص می شود. علیرغم موقعیت مکانی در گوشه دو خیابان، نام خیابان ها به جای اینکه نماهای زیبا را با علائم سنتی آزار دهند، در سنگ حک شده بودند.

چارلز استپمن مسئولیت طراحی داخلی را بر عهده داشت، که “مشخصات آن استفاده از مواد نجیب و باکیفیت، در خالص ترین روح سبک آرت دکو است: ترکیبی هماهنگ و ظریف از انواع مختلف چوب، سنگ مرمر و آهن. بروکسل، زمانی که در سال 2022 طبقه بندی شد.

خدمات میراث شهرسازی اضافه کرد که به طور غیرمعمول، ویلا لوازم آشپزخانه و حمام اصلی خود را حفظ کرده است. آنها به «ارزش استثنایی» آن به عنوان نمونه بارز شیوه زندگی بورژوایی در دوران بین دو جنگ کمک کردند.

ویلا بوسرت

Urban.brussels توضیح داد که در پلان مثلثی، اتاق ها به گونه ای طراحی شده اند که با توجه به عملکردشان از نور مورد نیاز خود بهره مند شوند. راه پله اصلی و راهرو ورودی، نور طبیعی را از پنجره عریض و مرتفع طبقه اول دریافت می کرد. اتاق نشیمن با یک پنجره دو طرفه گسترده در خیابان دو پانتئون روشن می شد. باغی که به ملک متصل شده است به طور مشابه به شکل مثلثی چیده شده است و همچنین فهرست شده است.

پس از مرگ Bossaert در سال 1956، خانه فروخته شد و بعداً به دفتر تبدیل شد. آخرین فروش شناخته شده مربوط به سال 2014 است. با توجه به فضای داخلی آن دوره معتبر، خانه اغلب به عنوان محل فیلمبرداری و سریال های تلویزیونی، از جمله سریال فلاندری فعلی استفاده می شود. Alter Ego.

ویلا بوسرت

شهردار احمد لائوئج (PS) گفت که شهرداری کوکلبرگ ارزش میراث جواهر آرت دکو را به رسمیت می شناسد، اما به دلیل سایر پروژه های توسعه قادر به جمع آوری بودجه برای خرید آن نیست. او از سایر مقامات دولتی مانند منطقه بروکسل، “که دارای امکاناتی بزرگتر از ما هستند” خواست تا ملک را خریداری کنند.

من معتقدم که به طور کلی جایگاه خود را در میراث عمومی خواهد داشت. و شاید این فرصتی باشد برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی با ماهیت دیگر… و در دسترس قرار دادن اموال برای هر چه بیشتر مردم.”

عکس ها: Immo Lierman

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *