شهرداران بروکسل به زودی چراغ‌های خیابان‌ها را خاموش می‌کنند

منطقه بروکسل پس از اینکه در ابتدا نشان داد که چراغ های خیابان های عمومی دیرتر روشن می شوند و زودتر خاموش می شوند تا در هزینه های انرژی صرفه جویی کنند، اکنون منطقه بروکسل تصمیم به عقب نشینی گرفته است.

این پیشنهاد قبلاً انتقاداتی را برانگیخته بود، از جمله از سوی وزیر تحرک بروکسل، الکه وان دن برانت (گرون)، که اشاره کرد تاریکی در ساعات صبح بیشتر منجر به تصادفات مربوط به عابران پیاده می شود.

اینگه پامن، سخنگوی بروکسل موبیلیتی توضیح داد: «طلوع خورشید با ساعت شلوغی همزمان است. “در آن زمان، عابران پیاده همیشه به وضوح قابل مشاهده نیستند. خاموش کردن زودتر چراغ ها خطر تصادف را افزایش می دهد.”

اتحادیه دوچرخه سواران از لغو توافق قبلی مبنی بر خاموش نگه داشتن چراغ ها برای مدت طولانی تری ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان کرد که دوچرخه سواران نیز در معرض خطر تصادفات با کاهش دید هستند.

این اقدام از اول اکتبر با خاموش شدن چراغ‌های خیابان نیم ساعت قبل از طلوع خورشید اجرایی شده بود. در آن زمان، شکایات متعددی در مورد اثرات آن بر امنیت عمومی مطرح شد.

در همین حال، حدود 164 شهرداری والون همچنان متعهد به صرفه جویی در انرژی هستند و رای به خاموش کردن روشنایی عمومی بین نیمه شب تا ساعت 5:00 از اول نوامبر تا 31 مارس سال آینده داده اند.

شهرداری های دیگر نیز به این ابتکار ابراز علاقه کرده اند، اما هنوز تصمیم خود را با شرکت های انرژی مربوطه رسمی نکرده اند.

هدف کاهش مصرف انرژی و در نتیجه محدود کردن تاثیر افزایش هزینه برق بر بودجه شهرداری است.

برخی از شهرداری‌ها این رویکرد را به طور کلی اتخاذ کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر از ارائه‌دهندگان انرژی درخواست می‌کنند تا روشنایی را در مناطق خاصی که به‌ویژه در شب شلوغ هستند یا در مکان‌هایی که حوادث رخ می‌دهند، حفظ کنند.

به عنوان مثال، در Louvain-la-Neuve که مرکز شهر آن به خاطر تفریحات شبانه اش شناخته شده است، چنین است.

به منظور پاسخگویی به درخواست های خاص مقامات محلی برای حفظ روشنایی در مناطق خاص، ارائه دهندگان انرژی حدود 2000 مداخله فنی را در هفته های آینده انجام خواهند داد.

ارائه‌دهنده انرژی ORES توضیح داد: «نیمی از خاموش‌های درخواستی از شب اول نوامبر قابل اجرا خواهند بود».

بقیه برای 1 دسامبر برنامه ریزی می شوند، زمان مورد نیاز برای انجام کارهای لازم در شبکه برای روشن نگه داشتن مناطق خاص و همچنین سازماندهی خاموشی ها با همکاری مدیران شبکه همسایه.

انتظار می‌رود این اقدام باعث کاهش 37 درصدی روشنایی در طی 4 تا 5 ماه شود که انتظار می‌رود منجر به صرفه‌جویی کلی 12 میلیون یورویی شود.

ارائه دهنده گفت: “در آینده، ORES مایل است تا با شهرداری های مرتبط خود بازتابی در مورد نیاز به نور در جایی که لازم است، همانطور که لازم است، در مواقع ضروری و با بهترین هزینه دنبال کند.”

چندین راه در حال حاضر در حال بررسی است: انطباق رژیم‌های زمانی سنتی یا حفظ اقدامات کاهش‌یافته فعلی در طول زمان، شناسایی نور اضافی احتمالی برای حفاظت بهتر از تنوع زیستی، یا تجزیه و تحلیل چشم‌اندازهای ارائه‌شده توسط فناوری‌های جدید مدیریت از راه دور از نظر نظارت بر مصرف و کاهش نور با توجه به زمان. اسلات و تقویم.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *