شیوع سالمونلا در اروپا به تخم‌های Kinder Surprise بلژیکی بازمی‌گردد

آژانس فدرال ایمنی زنجیره غذایی بلژیک (FASFC) به دلیل وجود باکتری سالمونلا، چندین محصول شکلاتی را که در کارخانه Ferrero در آرلون تولید شده بودند، فراخوان می کند.

محصولات شامل Kinder Surprise (20 گرم و 3×20 گرم) با حداقل تاریخ ماندگاری (MDD) بین 11/07/22 و 7/10/22. Kinder Surprise Maxi با MDD بین 10/08/22 تا 10/09/22; Schoko Bons با MDD بین 10/08/22 و 10/09/22 و Kinder Mini Eggs با MDD بین 10/08/22 و 10/09/22. این لیست همچنان در حال به روز رسانی است و به طور کامل در وب سایت FASFC قابل مشاهده است.

FASFC به مشتریان هشدار می دهد که این محصولات را مصرف نکنند و آنها را به محل فروش بازگردانند. مشتریانی که سوال دارند می توانند از طریق فرم آنلاین خود و یا با شماره 0800/13.550 با آنها تماس بگیرند.

ژان سباستین والهین، مدیر ارتباطات FASFC، گفت: «در هفته‌های اخیر، مقامات بهداشتی مختلف اروپایی دسته‌هایی از افراد مبتلا به سالمونلوز را شناسایی کرده‌اند که برخی از آنها باید در بیمارستان بستری می‌شوند. “مخاطبین اروپایی ما به سایت تولید آرلون به عنوان منبع احتمالی آلودگی اشاره کردند.”

De Standaard گزارش می دهد که از 7 ژانویه، در مجموع 134 مورد آلودگی به سالمونلا در هفت کشور اروپایی و بریتانیا شناسایی شده است که “احتمالاً یا قطعا” به کارخانه در آرلون مرتبط هستند. برخی از افرادی که این محصولات را مصرف کرده اند با علائم جدی در بیمارستان بستری شدند.

در 105 مورد، ارتباط با کارخانه قطعی است. برای 26 مورد بلژیکی، هنوز پیوندی تایید نشده است.

در بلژیک، در حال حاضر هیچ مورد تایید شده مرتبط با این شیوع وجود ندارد. تعدادی از موارد مشکوک با همکاری خدمات سلامت جامعه و Sciensano در حال بررسی هستند.

سالمونلا یک باکتری است که می تواند باعث سالمونلوز شود، یک عفونت شایع که می تواند منجر به تب، گرفتگی عضلات شکم و اسهال در عرض 6 تا 72 ساعت پس از خوردن غذای آلوده شود. احتمال بروز علائم در کودکان خردسال، زنان باردار، افراد دارای نقص ایمنی و افراد مسن بیشتر است.

بررسی و انتقاد از عدم ارتباط شرکت

FASFC در حال حاضر در حال انجام تحقیقات در مورد کارخانه استان لوکزامبورگ و انجام کنترل های اضافی در آنجا است.

این آژانس از Ferrero به دلیل عدم ارتباط آن انتقاد کرد: در وب سایت شرکت، آنها اظهار کردند که “هیچ یک از محصولات Kinder بازار ما برای سالمونلا مثبت نبود.”

والهین گفت: “این خوب نیست” و افزود که FASFC تاکنون هزاران تماس از مصرف کنندگان در مورد این موضوع دریافت کرده است. مشتریان Ferrero فاقد اطلاعات هستند و مرکز تماس مصرف کنندگان به درستی کار نمی کند.

حتی روزنامه نگاران برای رسیدن به شرکت با مشکل مواجه بودند. اما برند فرانسوی آن‌ها سکوت را شکست و تکرار کرد که «هیچ یک از محصولات Kinder ما که در بازار فرانسه عرضه می‌شوند برای سالمونلا مثبت نبوده است. ما هیچ شکایتی از مصرف کنندگان دریافت نکرده ایم. با این حال، لازم به ذکر است که 15 نفر از 21 نفر آلوده در فرانسه ادعا می کنند که شکلات های فراخوان شده را خورده اند.

Ferrero لیست محصولات برای فراخوان را از پنج روز دوشنبه به 13 روز پنجشنبه افزایش داد. تاریخ انقضای برخی از محصولات نیز به جلو آورده شد، که به طور بالقوه نشان می دهد که مشکلات سالمونلا بیش از آنچه قبلا تصور می شد طول کشیده است.

اوا دی بلیکر، وزیر امور خارجه حمایت از مصرف کننده (Open VLD) تاکید کرد که مشتریان می توانند محصولات آسیب دیده را مبادله کنند یا در محل فروش بازپرداخت کنند یا می توانند آنها را به صورت رایگان بازگردانند. Ferrero مجبور شده است ارتباطات خود را برای انعکاس این موضوع تطبیق دهد.

Jean-Sébastien Walhin از FASFC گفت: “ما مطمئن می شویم که فراخوان به درستی نظارت می شود و تلاش می کنیم آن را تسریع کنیم.”

از یک طرف، برای محافظت از مصرف‌کنندگان، از آن‌ها می‌خواهیم که محصولاتی را که ممکن است آلوده باشند، نخورند، حتی اگر همه مراجع لزوماً حاوی ردپایی از سالمونلا یا حداقل در مقادیری نباشند که منجر به علائم شود. از سوی دیگر، ما در حال مطالعه مدیریت خطر سلامت و سیستم خود کنترلی Ferrero در آرلون هستیم.

آژانس هنوز در جریان بازرسی بهداشتی و قابلیت ردیابی تولید در کارخانه بلژیکی است.

«تحقیقات ما هنوز ادامه دارد. اما ما دلایل خوبی برای این باور داریم که آلودگی مخصوص این خط تولید در آرلون است. این امر سایر کارخانه های گروه شکلات و همچنین مواد تشکیل دهنده را از تامین کنندگان آنها حذف می کند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *