“صد هزار نفر به نفع 5 میلیون نفر دیگر مالیات می گیرند”: PS و Ecolo ثروتمندترین ها را در نظر گرفته اند.

در پاسخ به انفجار در هزینه انرژی و مواد خام، PS پیشنهاد می کند که از بزرگترین ثروت ها و سود بیش از حد شرکت ها مالیات بگیرند. در امواج اول، رئیس PS پل مگنت صبح پنجشنبه تأیید کرد که پنج حزب از هفت حزب ائتلاف ویوالدی آماده پیروی از او هستند. فقط لیبرال ها (MR و Open VLD) باید متقاعد شوند.

پیشنهاد PS شامل مالیات 1% بر سرمایه بیش از یک میلیون یورو به منظور تامین مالی کاهش مالیات برای درآمدهای کم و متوسط ​​است. پل مگنت گفت: “ما در مورد 1٪ ثروتمند صحبت می کنیم.” “این امر منابع کافی برای کاهش مالیات بر دستمزدهای پایین و متوسط ​​را به همراه خواهد داشت و تضمین می کند که کارگران ماهانه صد یورو اضافی دریافت می کنند. در فضای تورم دیوانه کننده و قیمت های انفجاری، این معیاری برای عدالت اساسی اجتماعی و مالی خواهد بود.” وی تصریح کرد.

PS امیدوار است تا 3 میلیارد یورو به خزانه دولت وارد کند. “این پیشنهادی است که ما مدت‌هاست بر آن تاکید کرده‌ایم. مالیاتی که فقط ثروتمندترین درصد جمعیت ما را هدف قرار می‌دهد بین 2.5 تا 3 میلیارد می‌آورد و به ما کمک می‌کند تا با افزایش قیمت‌ها کنار بیاییم بدون اینکه بر بسیاری از مردم تأثیر بگذاریم.”، معاون فدرال PS احمد Laaouej را تکمیل می کند. به گفته وی، این مالیات نگران کننده است “حداکثر صد هزار نفر” و حداقل 5 میلیون بلژیکی از آن سود خواهند برد.

Ecolo همچنین درخواست مالیات بر ثروتمندترین ها را دارد که می تواند به 1.5٪ برسد. “در مواجهه با افزایش شدید قیمت‌ها، تنها پاسخ پایدار، واقع‌بینانه و مسئولانه افزایش دستمزدها و مزایای اجتماعی است. دولت باید به ایفای نقش محافظ خود ادامه دهد و زمان آن فرا رسیده است که ثروتمندترین‌ها در تلاش برای همبستگی مشارکت کنند. ارائه کمک بحران در دارایی های بیش از 1 میلیون یورو تا 1 تا 1.5٪.”، رئیس مشترک Ecolo Rajae Maouane معتقد است. “نابرابری ثروت حتی عمیق تر از نابرابری درآمد است. در بلژیک، نیمی از فقیرترین جمعیت تنها 8 درصد از کل ثروت را در اختیار دارند. از سوی دیگر، 10 درصد ثروتمندترین، 52 درصد از جمله 15 درصد از یک درصد ثروتمندترین را در اختیار دارند.”، او استدلال می کند.

در مواجهه با این سوال، MR پشت توافق دولت پناه می برد. “یک بند در توافقنامه دولت وجود دارد که بسیار واضح است و می گوید برای کسانی که کار می کنند، پس انداز می کنند یا سرمایه گذاری می کنند مالیات اضافی وجود نخواهد داشت. ما به این موضوع پایبند هستیم.”سخنگوی رئیس جمهور آقای ژرژ لوئیس بوشز می گوید.

احزاب اکثریت باید به توافق دولت پایبند باشند

وزرای لیبرال فرانسوی زبان و رئیس جمهور MR در پاسخ به سوالی درباره امکان سنجی مالیات بر ثروتمندان، سکوت شگفت انگیزی را به نمایش گذاشتند. ما به سختی موفق به دریافت یک پاسخ ساده از سخنگویی می شویم که ما را به توافقنامه دولت ارجاع می دهد که نشان می دهد مالیات اضافی برای کسانی که کار می کنند وجود نخواهد داشت.

در نهایت از مرکز ژان گل است که پاسخ خواهد داد. وی افزود: ما مخالف هرگونه افزایش مالیات هستیم و برعکس، طرفدار این هستیم که افرادی که بیشترین مشکل را دارند می توانند از کاهش مالیات بهره مند شوند، به عنوان مثال با افزایش معافیت مالیاتی به منظور افزایش قدرت خرید. از کمترین درآمد”دانیل باکلین، وزیر سابق بازنشستگی و مدیر این مرکز توضیح می دهد. “از سوی دیگر، یک توافقنامه دولتی در مورد اخذ مالیات از حساب های یک میلیونی اوراق بهادار وجود دارد. لازم نیست آن را با یک پیشنهاد اضافی دوبرابر کرد، وقتی می‌دانیم که درآمدهای مهم در کشور ما 55 درصد مالیات می‌گیرند. پیشنهاد پل مگنت منطقی نیست. احزاب اکثریت باید به توافق دولت پایبند باشند». در سمت MR، ما پیشنهاد مگنت را به عنوان تلاشی توسط PS برای شکار در زمین های PTB می بینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *