صلیب سرخ بلژیک به دلیل اختلال در عرضه خون توسط آنفولانزا و کووید، خواستار اهداکنندگان جدید شد

به گزارش RTBF، صلیب سرخ بلژیک در حال حاضر کاهش شدید تعداد اهدای خون را تجربه می کند و از اهداکنندگان جدید درخواست می کند تا منابع را افزایش دهند.

مدیر ارتباطات توماس پاولوس تأیید می کند: «از تعطیلات عید پاک و حتی کمی قبل از آن، شاهد کاهش 20 تا 25 درصدی در مجموعه ها بوده ایم.

ذخایر گروه های خونی منفی به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند، اما اگر وضعیت فعلی ادامه یابد یا بدتر شود، نمی توان کمبود عمومی را رد کرد.

پاولوس می‌گوید: «ما واقعاً دلایل این کاهش کمک‌ها را نمی‌دانیم، اما می‌توانیم فرض کنیم که کووید در این زمینه نقش دارد.» وی افزود: در حال حاضر روزانه 9000 مورد آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد، بدون اینکه به افزایش مجدد موارد آنفولانزا اشاره کنیم. این بدان معنی است که بسیاری از افراد بیمار هستند و بنابراین از مراجعه به یک مرکز برای اهدای خون اجتناب می کنند.

فلاندرز نیز درخواست تجدید نظر را راه اندازی می کند

صلیب سرخ بلژیک در فلاندر نیز به همین دلیل درخواست فوری برای اهداکنندگان جدید ارائه کرده است، همچنین به دلیل وضعیت فعلی بهداشتی کمبود را ذکر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بلگا، از ابتدای سال 2022، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 15 درصد لغو قرار ملاقات برای اهدای خون بیشتر شده است.

از هر پنج اهداکننده‌ای که لغو می‌کنند، چهار نفر دلیل آن را بیماری، معمولاً مربوط به آنفولانزا یا ویروس کرونا می‌دانند.

آژانس فلاندرز همچنین به اهدای گروه های خونی منفی نیاز دارد تا بتواند ذخیره خون پایین را جبران کند، زیرا این ذخایر در سطح بسیار پایینی است.

وب سایت صلیب سرخ بلژیک در حال حاضر هشداری مبنی بر کم بودن منابع را نشان می دهد. وقتی صحبت از A-، B-، O-، O+ و B به ویژه می شود، آژانس می گوید ذخایر کمیاب است.

این سازمان می گوید: «ذخایر خون ما برای این گروه های خونی حیاتی است.

“چشم انداز بسیار ضعیف است. بدون کمک شما، ما دیگر نمی توانیم تقاضای بیمارستان ها را برآورده کنیم. ما بر سخاوت شما تکیه می کنیم تا ذخایر خون خود را در سریع ترین زمان ممکن افزایش دهیم.»

افرادی که مایل به اهدا هستند، بسته به موقعیت مکانی خود، می توانند این کار را در مراکز جمع آوری رسمی، با یا بدون قرار ملاقات انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *