فشار جدید به چپ برای قدرت خرید: «برو پول را از آنجا که هست بیاور، شعار نیست، سیاست است»

نخست وزیر الکساندر دی کرو در جلسه عمومی اتاق مورد بازجویی قرار گرفت، درست قبل از رفتن به یک کنفرانس مطبوعاتی که به نصب گروهی از کارشناسان «قدرت خرید و رقابت» اختصاص داده شده بود که مسئول تدوین پیشنهادات بتن هستند. رئیس دولت تأیید کرد که تمدید اقدامات فعلی به خوبی روی میز است.

ماری-کالین لروی (اکولو) با تعبیر خواننده آرنو که شنبه گذشته ناپدید شد، گفت: “لعنتی، لعنتی، واقعاً خوب است، ما بالاخره همه سیاستمداران مسئولیت پذیر هستیم.” اما “هنوز چالش هایی وجود دارد که باید با آنها روبرو شد: افزایش دستمزدها، کاهش نابرابری ها، جلب مشارکت ثروتمندترین ها، تامین زندگی مناسب برای سالمندان.”

ضربه فشار نیز از سوی PS آمد. مالک بن آکور، به دنبال رئیس حزب خود، پل مگنت، در La Première، خواستار مالیات بر میراث بیش از یک میلیون یورو شد. او گفت: «با افزایش 100 یورویی دستمزدهای پایین و متوسط، 3 میلیارد یورو در ماه به همراه خواهد داشت.

خروج از کمک های ثروتمندترین ها بر روی نیمکت PTB (اپوزیسیون) مورد تشویق قرار گرفت. رائول هدبوو، با این حال، گفت که از “اثر اول ماه مه” می ترسد، زیرا اعلامیه ها پس از تصمیم گیری صورت نگرفت. معاون کمونیست افزود: «برو پول را بیاور، این یک شعار نیست، سیاست است».

ملیسا دپراتره (وورویت) پاسخ داد: «این لحظه اول ماه مه نیست. او پاسخ داد: “آیا می توانید نشان دهید که با PTB چه کار می کنید؟”

لیبرال ها نیز که اکثریت بودند، صحبت نکردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *