فعالان در مقابل پارلمان والون برای به دست آوردن مجامع شهروندان

طومار 1000 امضایی باید به آنها اجازه دهد تا توسط یک کمیته پارلمانی شنیده شود. مانند اکتبر و دسامبر 2021، این عملیات توسط ائتلافی سازماندهی شد که اعضای جنبش شورش انقراض، “جلیقه زردها”، جوانان سازمان یافته و مبارز نامور و همچنین انجمن های Periferia، Renew Belgium، Ramur و Les Amis را گرد هم می آورد. از زمین

این فعالان به مدت دو ساعت در مقابل پارلمان والون نشستند تا رویکرد خود را ساختاردهی کنند و در مورد موضوعاتی که به ویژه آنها را تحت تأثیر قرار می دهد بحث کنند. جاه طلبی آنها تضمین “یک گذار زیست محیطی و اجتماعی است که منصفانه، جاه طلبانه و متحد باشد، از طریق ایجاد مجامع شهروندان نماینده توسط دولت بلژیک”.

از زمان اقدامات خود در سال 2021، این مجموعه رویکرد خود را اصلاح کرده است تا دیگر با قانون اساسی بلژیک در تضاد نباشد. بنابراین، او “در ابتدا خواستار ایجاد مجامع مشورتی به منظور نشان دادن ارتباط و مشروعیت آنها است. سپس بحث الزام آور کردن آنها، از طریق اصلاح دولت در صورت لزوم” خواهد بود.

اقدام روز شنبه همچنین فرصتی بود تا فعالان طومار خود را به امضای رهگذران برسانند و آرزوی آنها رسیدن به 1000 امضا برای استماع کمیته پارلمانی بود.

در گام دوم، هدف جمعی به دست آوردن 2000 امضا است تا بتواند “از پارلمان والون بخواهد تا یک کمیسیون مشورتی متشکل از نمایندگان و شهروندانی که به قید قرعه برای بحث در مورد مشکلی که منافع عمومی تعیین شده است تشکیل دهد”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *