لیگ قهرمانان اروپا: بدون پیروزی در گروه برای کلوب بروژ پس از تساوی لورکوزن

بروژ پیش از این به عنوان اولین باشگاه بلژیکی که پس از خنت در فصل 2015-2016 به مرحله حذفی رسیده است، به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده بود.

همراه با برد 3-0 پورتو مقابل اتلتیکو مادرید در دیگر بازی گروه B، تساوی مقابل لورکوزن به این معنی بود که بروژ نتوانست اولین تیم بلژیکی باشد که پس از 22 سال پیش اندرلخت یک گروه لیگ قهرمانان اروپا را برده است. لورکوزن سوم شد و پیش از اتلتیکو راهی لیگ اروپا شد.

بازی با سرعت کم شروع شد و به تدریج شدت گرفت. کمال سواح از بروژ در دقیقه 39 لوکاس هرادکی دروازه بان خود را به خوبی مهار کرد تا اینکه جرمی فریمپونگ از لورکوزن در وقت های تلف شده نیمه اول به تور کناری برخورد کرد.

هر دو تیم در اوایل نیمه دوم به برتری نزدیک شدند و تاجون بوکانان، وینگر کانادایی بروژ، در ثانیه های ابتدایی نیمه، شوتی را به تیر افقی دروازه زد. سیمون مینیوله، دروازه بان سابق لیورپول، وقتی بروژ را با ضربه سر خطرناک پاتریک شیک از بالای دروازه در یک کرنر هل داد، مانع از عقب افتادن بروژ شد.

این تساوی باعث شد تا ژابی آلونسو، سرمربی جدید لورکوزن در 6 بازی پس از پیروزی مقابل شالکه در اولین بازی خود در 8 اکتبر، بدون برد باقی بماند، زیرا تیمش از آخرین بار در بوندس لیگا به رتبه سوم سقوط کرده است. این اولین شغل مربیگری در لیگ برتر برای هافبک سابق است که دو بار با لیورپول و رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *