مالیات بر درآمد بلژیک: راهنمای کامل به روز شده بولتن برای ثبت اظهارنامه 2022 شما

بسیاری از ما بدون تمایل به بازگشت تمام وقت به سر کار برگشته ایم. همه ما کم و بیش از کار کردن در خانه لذت برده ایم و دولت در تلاش است تا با برخی اقدامات مالیاتی زندگی را کمی آسان تر کند.

هر سال فکر می کنید رقابتی در این زمینه وجود دارد: چگونه کدهای مالیاتی در فرم مالیات وجود دارد. رسمی است: 839، یک رکورد. این 10 مورد بیشتر از سال گذشته است و این به دلیل بازی های المپیک و پارالمپیک با کدهای ویژه برای ورزشکارانی است که حق بیمه را کسب کرده اند یا برای آن دسته از افرادی که قبلاً یک ایستگاه شارژ برای تسلا خود نصب کرده اند.

صداش بدتر از اون چیزیه که هست حدود 40 درصد از کل مالیات دهندگان کمتر از ده کد را پر می کنند. برای 80٪، 20 کد بیش از حد کافی است. فقط 0.01٪، حتی 1000 مالیات دهنده، بیش از 60 کد را پر می کنند. این می تواند به این دلیل باشد که آنها یک زوج متاهل با دو یا چند شغل، سرمایه گذاری در محصولات مختلف، چندین ملک و انواع مختلف معافیت های مالیاتی هستند.

30 ژوئن آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی کاغذی است. اگر به صورت آنلاین ثبت نام کنید، دو هفته دیگر، تا 15 جولای فرصت دارید.

بله، دوباره زمان اظهارنامه مالیاتی است.

این که آیا شما تازه وارد بلژیک شده اید یا سال ها است که اظهارنامه مالیاتی خود را در اینجا تسلیم کرده اید، ممکن است سوالاتی داشته باشید. ما به برخی از این سؤالات و برخی سؤالات دیگر که نمی دانستید دارید می پردازیم.

اگر این اولین بار است که…

اگر تازه وارد بلژیک شده اید، یا اگر این اولین باری است که باید اظهارنامه مالیاتی بدهید، اینها چند مورد از مواردی است که باید بدانید.

اولین باری که اظهارنامه مالیاتی دریافت می‌کنید، در یک پاکت قهوه‌ای حاوی اظهارنامه مالیاتی کاغذی ارائه می‌شود، اما شما تشویق می‌شوید به اظهارنامه مالیاتی آنلاین خود دسترسی داشته باشید (مالیات بر روی وب) و صندوق پست آنلاین شما را فعال می کندجعبه الکترونیکی من” برای کلیه مکاتبات با مقامات مالیاتی. آنجاست که صورت حساب مالیاتی خود را پیدا خواهید کرد.

از هر 10 مالیات دهنده، 9 نفر در حال حاضر به صورت آنلاین ثبت نام می کنند، و تعداد افرادی که ترجیح می دهند اظهارنامه های مالیاتی کاغذی ارائه کنند، رو به کاهش است. مأمور مالیات واقعاً مالیات دهندگان را به عصر دیجیتال سوق می دهد و هنگامی که شما پرونده را آنلاین می کنید، فرض می کند که می خواهید این کار را بارها و بارها انجام دهید و دیگر فرم کاغذی برای شما ارسال نمی کند. علاوه بر این، اگر مأمور مالیات تمام اطلاعات را داشته باشد، ممکن است برای شما یک پیشنهاد مالیاتی ارسال کند.

در بلژیک، زوج های متاهل و شرکای ثبت نام شده به صورت مشترک تشکیل پرونده می دهند، اما مالیات برای هر کدام جداگانه محاسبه می شود. مالیات پرداخت شده توسط هر دو جمع می شود و صورت حساب مالیاتی یک مبلغ را نشان می دهد که باید پرداخت یا بازپرداخت شود.

در اظهارنامه مالیاتی، درآمد خود را اعلام می کنید. شما ثروت خود را گزارش نمی کنید (نوعی مالیات بر ثروت وجود دارد). اگر حساب های بانکی در خارج از کشور یا بیمه نامه دارید، تنها کاری که انجام می دهید این است که یک کادر را در اظهارنامه مالیاتی خود علامت بزنید و تأیید کنید که حساب ها را به بانک ملی بلژیک گزارش کرده اید. شما نیازی به ارائه هیچ اطلاعاتی در مورد آنها ندارید، اما احتمالاً مأمور مالیات قبلاً اطلاعاتی در اختیار دارد.

شما مجبور نیستید مالیات را خودتان محاسبه کنید و مجبور نیستید مالیات را بلافاصله پرداخت کنید یا چک را ضمیمه کنید. این به این دلیل است که بیشتر مالیات در منبع کسر می شود. کارفرمای شما حقوق شما را خالص از تامین اجتماعی و مالیات بر درآمد پرداخت می کند. و اگر حقوق بازنشستگی دریافت کنید، مالیات نیز از قبل کسر شده است. اگر تشویق به پرداخت مالیات در طول سال می شوید.

مالیات کسر شده در مبدا معمولاً مالیات متعلق را پوشش می دهد. با این حال، شما هنوز باید تمام درآمد خود را اعلام کنید، و صورت حساب مالیاتی نشان می دهد که آیا بازپرداخت مالیات دریافت می کنید یا خیر. ممکن است این مورد باشد اگر

  • شما وام مسکن دارید،
  • شما به یک نظافتچی یا کمک کننده با عنوان خدمات / دینستن چک پرداخت می کنید
  • شما کمک هایی به امور خیریه کرده اید
  • نفقه یا نفقه فرزند را می پردازید،
  • شما هزینه مراقبت از کودک را پرداخت می کنید،
  • شما برای بیمه هزینه های قانونی حق بیمه پرداخت می کنید.
  • یا مقداری پول برای پس انداز بازنشستگی کنار می گذارید،

و اگر پس‌اندازی دارید، بانک مالیات را «در مبدا» کسر می‌کند. شما مجبور نیستید سود سهام یا سود را اعلام کنید. با این حال، اگر در یک بانک خارج از کشور پس‌انداز دارید، باید درآمد را گزارش کنید.

اگر به موقع پرونده کنید، صورتحساب مالیاتی چند ماه بعد، حداکثر در 30 ژوئن 2023 برای شما ارسال خواهد شد. شما دو ماه فرصت دارید تا صورت حساب را پرداخت کنید. اگر صورتحساب بازپرداختی را نشان دهد، دو ماه بعد نیز خواهد آمد.

اگر می خواهید محاسبه کنید که چقدر مالیات باید پرداخت کنید، می توانید مالیات را به صورت ناشناس محاسبه کنید Taxcalc.

مالیات در زمان کرونا

کووید-۱۹ قوانین و عادات خاصی را تغییر داده است.

شما می توانید برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود کمک بگیرید اما فقط از طریق تلفن یا می توانید برای دریافت کمک از دفاتر آنها وقت بگیرید. فقط در صورتی که نتوانند از طریق تلفن به شما کمک کنند، حضوری با شما ملاقات خواهند کرد.

ممکن است مجبور شده باشید در خانه کار کنید و کارفرمایتان برای کار در خانه به شما کمک هزینه معاف از مالیات 129.48 یورو (و حتی 144.31 یورو بین آوریل 2021 تا سپتامبر 2021) به اضافه 20 یورو (برای استفاده از رایانه شخصی شما) پرداخت کرده است. ) و 20 یورو برای استفاده از اینترنت در خانه.

اگر مرخص شده اید، در خطر یک سورپرایز بد هستید. مقامات مالیاتی 15 درصد مالیات بیکاری شما را در مبدا کسر کرده اند. شما در خطر داشتن یک صورت حساب مالیاتی بزرگ هستید.

کارگرانی که در یک کشور همسایه کار می کنند معمولاً در آنجا مالیات می پردازند. با این حال، وقتی از خانه کار می کنید، برای روزهایی که در خانه کار می کنید، مالیات می پردازید. مقامات مالیاتی بلژیک پذیرفته اند که قرنطینه به دلیل کووید-19 یک مورد “فورس ماژور” است. از آنجایی که نمی توانید به محل کار سفر کنید، بلژیک با آن موافقت کرده است آلمان، لوکزامبورگ، فرانسه و هلند که روزهای کار در بلژیک در سال 2021 به عنوان روزهای بلژیک محاسبه نمی شود. این مدت تا 30 ژوئن 2022 تمدید شده است.

کارگران خوداشتغال می توانند درخواست تعویق یکساله پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود را برای سال 2021 داشته باشند. همچنین در صورتی که فکر می کنند به میزان قابل توجهی کمتر درآمد دارند، می توانند تقاضای کاهش سهم سه ماهه تامین اجتماعی را داشته باشند. با این حال، تعویق به معنای چشم پوشی نیست; حق بیمه تامین اجتماعی باید پرداخت شود.

اطلاعات بیشتر از راهنمای مالیات بر درآمد 2022 ما

  1. چه زمانی باید اظهارنامه مالیات بر درآمد بلژیکی خود را ارسال کنم؟
  2. آنلاین یا روی کاغذ؟
  3. تشکیل پرونده آنلاین
  4. آشنایی با اظهارنامه مالیاتی کاغذی
  5. چک لیست: چه مدارکی نیاز دارید؟
  6. بازگشت با جزئیات
  7. مالیات بر درآمد بلژیکی: جایی برای پنهان شدن وجود ندارد
  8. راهنمای مالیات برون مرزی
  9. اظهارنامه مالیات بر درآمد بلژیک برای خانواده ها
  10. کمک! در مورد اظهارنامه مالیاتی خود از کجا کمک بگیرید
  11. با لایحه مالیات بر درآمد بلژیکی خود آشنا شوید
  12. چگونه اعتراض کنم؟
  • این راهنما توسط Marc Quaghebeur، وکیل مالیاتی بین‌المللی در کابینت دیوید نوشته شده است. این یک مقدمه کلی بر اساس درک فعلی از قانون است. نباید به عنوان جایگزین مناسبی برای مشاوره فردی در نظر گرفته شود. اگر سوالی دارید می توانید با کلیک بر روی نام او با او تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *