مردی پنل خورشیدی را روی بالکن آپارتمان نصب می کند تا در قبض انرژی صرفه جویی کند

مردی از بروکسل یک پنل خورشیدی منفرد را روی بالکن خود نصب کرده است و می‌گوید این قرار دادن غیر متعارف در حال حاضر تا 180 یورو در قبض انرژی او صرفه‌جویی می‌کند.

اما مشخص نیست که آیا چنین اقدامی از نظر فنی مجاز است یا خیر، زیرا پنل خورشیدی یک نمونه حرفه‌ای نصب نشده است، بلکه یک مدل plug-and-play است که می‌تواند از طریق هر پریز معمولی وصل شود.

مالک آن تام کنیس به بروز گفت که او به هیچ وجه نگران نیست. کنیس گفت: “من شرط می بندم که در واقع اجازه ندارم، اما فقط از همسایگانی که علاقه مند به کپی کردن احتمالی این راه حل هستند، سوالاتی دریافت کرده ام.”

«همه می بینند که صورت حساب هایشان بالا می رود. ما در شرایط اضطراری آب و هوایی هستیم. من نمی خواستم منتظر بمانم تا چارچوبی برای آن وجود داشته باشد یا ساکنان مشترک با آن موافقت کنند. من چند سالی است که به دلیل علاقه زیست محیطی به آن نگاه می کنم تا بتوانم کارم را انجام دهم.»

کنیس پنل خورشیدی را از ماه می در بالکن خود وصل کرده است.

او توضیح داد: «در آلمان و هلند آنها سال‌هاست که وجود دارند و بسیار محبوب هستند.

“شما باید پنل های خورشیدی را در آن کشورها اعلام کنید، اما کاغذبازی حداقل است.”

مجموع هزینه نصب او فقط 600 یورو بود، اما تخمین زده می شود که راه اندازی حدود 200 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برای او صرفه جویی کند.

Kenis گفت: “این تقریباً چیزی است که یخچال شما در یک سال مصرف می کند.” بنابراین با قیمت فعلی کیلووات ساعت بین 0.50 تا 0.90 یورو، می توانم سالانه حدود 100 تا 180 یورو صرفه جویی کنم. این خیلی خوب است.»

سازمان مصرف کننده Test Achats نشان می دهد که در واقع یک چارچوب قانونی برای نصب پنل های خورشیدی وجود دارد که بعید می سازد اقدامات Kenis کاملاً در محدوده قانون باشد.

در وب سایت این سازمان آمده است: “قوانین در مورد به اصطلاح “تاسیسات تولید غیرمتمرکز که به موازات شبکه توزیع کار می کنند” اعمال می شود.

«اینها تصریح می کنند که چنین تأسیساتی باید در واقع با کابل های ثابت متصل شوند. بنابراین اتصال آنها به سادگی با دوشاخه ممنوع است.”

اما کنیس گفت که این مقررات بسیار محدود تعریف شده اند و او امیدوار است که این تغییر کند: “یک مقررات جداگانه می تواند به عنوان مثال این باشد که برای یک تا چهار پانل، سیم کشی plug-and-play مجاز است.”

Test Achats گفت پنل های خورشیدی plug-and-play بازده مالی بسیار کمتری را ارائه می دهند، اما Kenis مخالف است و به محبوبیت آنها در هلند و آلمان اشاره می کند.

او گفت: «بسیار شگفت‌زده خواهم شد که هلندی‌های آگاه از قیمت و آلمانی‌های منطقی اینقدر در این سیستم سرمایه‌گذاری کنند، اگر این سیستم هیچ منطق اقتصادی نداشته باشد.»

در حالی که Kenis با Test Achats موافق است که نصب پنل خورشیدی معمولی ترجیح داده و سودآورتر است، او استدلال می‌کند که در مورد خاص او، پنلی که نصب کرده تنها گزینه عملی برای رسیدگی به بحران آب و هوا و بحران انرژی است و او راضی است. با آن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *