مرد بلژیکی پس از هک کردن وب سایت شرکت هواپیمایی برای بلیط ارزان تر، زندانی شد

به گزارش Geeko و Le Soir، یک مرد بلژیکی توسط دادگاهی در Mechelen به دلیل حوادث مختلف هک رایانه به سه سال زندان محکوم شده است.

“کوین دی” که از سن 12 سالگی حملات سایبری را انجام داده بود، در سال 2017 به چندین وب سایت خطوط هوایی امریکن ایرلاینز هک کرد تا بلیط هواپیما ارزان تری دریافت کند.

او در مجموع 21 جعل بلیط هواپیما را رزرو کرد. هک های مختلف او به او این امکان را می دهد که 10 بلیط کلاس تجاری را بدون پرداخت هزینه آنها بخرد، به برنامه وفاداری ایرلاین دسترسی پیدا کند، اطلاعات کارکنان و مشتریان را به دست آورد و به اطلاعات رویه های داخلی در امریکن ایرلاینز و فرودگاه های ایالات متحده که توسط شرکت خدمات رسانی می شود، دسترسی پیدا کند. .

خسارات برآورد شده توسط هک بیش از 200000 دلار بوده است.

علاوه بر امریکن ایرلاینز، کوین دی نیز اقدامات مشابهی را علیه موبیستار، یوتوپولیس، خطوط هوایی بروکسل و لوفت هانزا انجام داد. حکمی که هفته گذشته توسط دادگاه های مچلن صادر شد نشان داد که این اولین جرم نبوده است.

این مرد در اکتبر 2021 در میلان دستگیر شد و در زندان ایتالیا باقی مانده است. با توجه به تخلفات علیه یک شرکت آمریکایی، ایالات متحده از بلژیک خواست تا او را استرداد کند تا با مجازات 22 تا 45 سال زندان مواجه شود، مجازاتی بسیار طولانی تر از مجازاتی که در بلژیک دریافت کرده بود.

بلژیک با استرداد او به آمریکا مخالف است. اگر حکم بلژیکی در مورد لغو استرداد به ایالات متحده حکم کند و قاضی آمریکایی حکم بلژیکی را رد کند، متهم دیگر نمی تواند قلمرو را ترک کند. در غیر این صورت، او با خطر دستگیری و استرداد به ایالات متحده مواجه است.

عکس: امریکن ایرلاینز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *