مسیرهای دوچرخه سواری جدید و باغ سبزیجات: کار در بلوار کلوویس تابستان امسال آغاز می شود

شهرداری بروکسل اعلام کرده است که کار بازسازی بلوار کلوویس در تابستان امسال پس از تایید تمامی مجوزها آغاز خواهد شد.

این آثار شامل مسیرهای دوچرخه سواری مجزا به رنگ اخرایی و یک میدان مرکزی با باغچه های سبزیجات است که به عنوان محل تجمع تفریحی عمل خواهد کرد.

در سال 2020، مدیر شبکه راه‌آهن بلژیک Infrabel روی تونل راه‌آهن که از زیر بلوار کلوویس، یک گذرگاه شلوغ که Chaussée de Louvain را به میدان Ambiorix متصل می‌کند، کار کرد.

خیابان در این فرآیند شکسته شد و فرصتی برای بازسازی آن به محض اتمام کار تعمیر و نگهداری ایجاد شد.

تحقیقات برنامه ریزی عمومی در ابتدای سال گذشته با پیشنهادهایی برای کاشت درختان جدید، جدا کردن مسیرهای دوچرخه سواری از جاده برای افزایش ایمنی و افزودن یک میدان مرکزی با صندلی آغاز شد.

شکایات ساکنان محلی

اما دو عنصر اخیر با مقاومت ساکنان محلی روبرو شدند که 680 نظر در طول تحقیق ارائه کردند. کمیته مشاوره در نهایت پاسخ مثبت داد، اما با چند شرط، با اشاره به این نگرانی که این طرح ها برای منطقه اطراف بسیار مدرن هستند.

کمیسیون سلطنتی بناها و محوطه‌ها با این طرح‌ها مخالفت کرد، اما منطقه از آن زمان مجوزهای بازسازی را صادر کرده است.

پاسکال اسمت، وزیر امور شهرسازی و میراث بروکسل، گفت: «دوچرخه سواری در شهر و احترام به میراث می توانند کاملاً دست به دست هم بدهند.

طرح نهایی منطقه ای به مساحت بیش از 10000 متر مربع را بازسازی می کند. مسیرهای پیاده روی در امتداد بلوار کلوویس به 2.5 متر و مسیرهای دوچرخه سواری جدا شده 1.8 متر عرض خواهند داشت.

میدان مرکزی با 16 نیمکت، یک مسیر پیاده روی، بسترهای گیاهی و چهار منطقه باغ سبزیجات تزئین شده است.

پس از بازسازی، خیابان همچنان دارای 51 فضای پارکینگ برای اتومبیل ها خواهد بود که با سنگفرش هایی با درزهای باز برای بهبود زهکشی آب گذاشته شده است. بین پارکینگ ها 33 درخت کاشته می شود. برای دوچرخه سواران، 39 جایگاه دوچرخه وجود دارد که 78 مکان پارکینگ را در اختیار دارند. نقاط عبور افزایش می یابد و روشنایی خیابان ها نیز بهبود می یابد.

فضای تفریحی جدید “تنوع زیستی را تقویت می کند”

آنس پرسونز گفت: “در گذشته، منطقه مرکزی منطقه ای غیرقابل دسترس از چمن بود که عمدتا توسط سگ ها و صاحبان آنها استفاده می شد.” در آینده، این مکان به مکانی برای ملاقات، استراحت و بازی مردم تبدیل خواهد شد. سبزسازی دقیق منطقه مرکزی و 33 درخت جدید باعث افزایش تنوع زیستی و ایجاد خنکی و سایه در ماه‌های تابستان می‌شود.

مردم بر اهمیت جاده برای تردد غیرخودروها تاکید کردند: “بلوار کلوویس یک محور مهم در شبکه RER برای دوچرخه سواران است: آنها به زودی می توانند از آن در یک مسیر دوچرخه سواری راحت جداگانه در آسفالت اخرایی استفاده کنند.”

شروع کار نوسازی که باید 250 روز کاری طول بکشد، برای 8 آگوست برنامه ریزی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *