مشاوره پزشکی تلفنی علی رغم تردید پزشکان عمومی دائمی می شود

به گفته فرانک وندنبروک، وزیر بهداشت بلژیک، مشاوره پزشکی از طریق تلفن یا تماس ویدیویی که در طول همه‌گیری رایج شد، همچنان باقی می‌ماند – حداقل در حال حاضر.

به گزارش RTBF، مجوز انجام مشاوره از اول اوت تمدید شده است. واندنبروک اعلام کرد، اما قصد ندارد این روش را به گزینه اول برای شهروندان تبدیل کند.

واندنبروک گفت: «بیایید واضح بگوییم: هدف این نیست که مشاوره ویدیویی به یک هنجار تبدیل شود و جایگزین مشاوره سنتی شود.

“البته معاینه بالینی بخش مهمی از تشخیص است.”

انتظار می‌رود بیشتر بیماران بلژیکی از این خبر استقبال کنند: از هر چهار پاسخ‌دهنده نظرسنجی، سه نفر گفتند که از مشاوره از راه دور در طول همه‌گیری «راضی» یا «بسیار راضی» هستند.

پاسخ دهندگان به این نظرسنجی که در تابستان 2020 بین 5000 عضو انجام شد، گفتند که از ارتباط با پزشک خانواده خود (GP) و تمایل آنها برای صرف وقت برای گوش دادن به آنها قدردانی می کنند.

اما پزشکان عمومی به طور قابل توجهی کمتر مشتاق هستند. دکتر توماس اوربان از GBO (Groupement Belge des Omnipraticiens)، اتحادیه پزشکی برای پزشکان عمومی فرانسوی زبان، گفت که او آن را یک برون سپاری پزشکی می داند.

یکی از بیمارانم پریروز تلفنی با من تماس گرفت و گفت که عفونت ادراری دارد و باید از طریق شناسنامه برایش نسخه آنتی بیوتیک بفرستم. اوربان گفت: اساساً درمان را برای من ارسال کنید، با تشکر و خداحافظ.

منشی من به او می گوید که این یک مشاوره است و باید برای معاینه به مطب بیاید. جواب می دهد که وقت ندارم. ما نپذیرفتیم. من کالای مصرفی نیستم!»

بیماران قرار است 1 یا 2 یورو از جیب خود برای مشاوره از راه دور پرداخت کنند، اما پزشکان می گویند این قابل اجرا نیست.

اوربان گفت: «بعضی از بیماران پس از مشاوره تلفنی از ما پرسیدند که چقدر به ما بدهکار هستند. “می توانید تصور کنید که از آنها بخواهید قبل از شروع کار پرداخت کنند – غیر قابل اجرا است، پزشکان احتمالاً آن را نخواهند.”

نتیجه برای پزشکان این است که وقتی تمام هزینه‌ها را در نظر می‌گیرند، فقط نصف درآمد قبلی را دریافت می‌کنند.

اوربان گفت که پزشکان عمومی دو سال است که در خط مقدم همه گیری بوده اند و همچنان ادامه دارد. او در نظر داشت که دولت با چراغ سبز برای مشاوره از راه دور در حال شکستن یک پیوند اعتماد است.

او توضیح داد که یک مشاوره از راه دور دارای مسئولیت پزشکی و قانونی است، بدون ذکر عواقب. انتظار اینکه یک پزشک آن را برای کمتر از 10 یورو تحمل کند، نشان دهنده “تحقیر کار ما” است.

مسئله دیگر تعادل بین کار و زندگی پزشکان عمومی بود که می‌گفتند به طور فزاینده‌ای تحت تأثیر پیامک‌ها، ایمیل‌ها، تماس‌های ویدیویی و اعلان‌های واتس‌اپ بیمارانی قرار می‌گیرند که آنها را از طریق همه کانال‌های ارتباطی ممکن بمباران می‌کنند. این چیزی است که آنها در طول همه گیری آن را پذیرفتند اما اکنون شروع به احساس فشار می کنند.

اوربان گفت که زمان آن فرا رسیده است که تاکید مجدد بر مشاوره انجام شود که در آن پزشک می تواند بیمار را معاینه کند و رو در رو با او صحبت کند.

او گفت: “مشاوره از راه دور راه حل خوبی برای بیمار است، اما ما واقعا باید دستورالعمل هایی را در نظر بگیریم.”

برخی از دستورالعمل‌های ناشی از تمدید این عمل، شامل این است که مشاوره از راه دور تنها در صورتی توسط بیمه بازپرداخت می‌شود که بین بیمار و پزشک شناخته شده آنها (یا با متخصصی که پزشک دیگری آنها را به او ارجاع داده است) باشد. همچنین باید توسط بیمار درخواست شود و پزشک با آن موافقت کند. پزشک باید در طول مشاوره به پرونده بیمار دسترسی داشته باشد. و پلتفرم مورد استفاده برای مشاوره ویدیویی باید ایمن باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *