منطقه بدون الکل بروکسل برای یک سال دیگر تمدید شد

بر اساس پیشنهادی که هفته آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت، شهر بروکسل به دنبال تمدید ممنوعیت مصرف الکل در بیشتر مرکز شهر تا اکتبر 2023 است.

این ممنوعیت در اوایل سال 2020 پس از شکایت ساکنان و مغازه داران در مورد مزاحمت های مربوط به الکل اعمال شد.

در حالی که در ابتدا فقط برای منطقه عابر پیاده اعمال می شد، پس از اینکه مزاحمت به جای دیگری منتقل شد، شهردار فیلیپ کلوز محدوده این ممنوعیت را گسترش داد.

علائم موجود در این منطقه نشان می دهد که نوشیدن از نیمه شب تا ساعت 6:00 ممنوع است، اما پیشنهاد جدید این ممنوعیت را به 24 ساعت تغییر می دهد و منطقه ای را که برای آن اعمال می شود کوچک می کند.

در Rue Antoine Dansaert، این ممنوعیت فقط از Rue Auguste Orts به Vieux Marché aux Grains اعمال خواهد شد و نه Nouveau Marché aux Grains.

این ممنوعیت در طول جشنواره ها یا رویدادها به حالت تعلیق درآمده و این اقدام در مورد میخانه ها، هتل ها و رستوران ها یا تراس آنها اعمال نمی شود.

متخلفان در معرض جریمه تا 350 یورو و 350 یورو اضافی در صورت تکرار تخلف ظرف دو سال هستند.

شهر بروکسل گفت ممنوعیت الکل تأثیر مثبتی بر نظم عمومی در مرکز شهر داشته است.

در پیش نویس تصمیم در مورد این پیشنهاد آمده است: «کاهش قابل توجهی در میزان زباله های یافت شده روی زمین و شکایات کمتری نسبت به سر و صدا وجود داشته است».

با این وجود، شهر نشان داد که مزاحمت‌ها همچنان وجود دارد و «رفتار مزاحم در تمام روز و نه فقط در شب پخش می‌شود» – از این رو به ممنوعیت 24 ساعته منتقل شد.

این مزاحمت‌ها گاهی مربوط به سر و صدا (فریاد بلند، شکستن بطری‌های شیشه‌ای و غیره)، گاهی اوقات نقض امنیت عمومی (درگیری با بطری، آسیب یا سرقت)، گاهی اوقات نقض نظافت عمومی (آلودگی، استفراغ و همچنین وجود زباله هایی مانند قوطی، بطری، کاغذ و همچنین رفتار نامناسب با ساکنان یا عابران (توهین، فریاد و غیره)».

هدف از این ممنوعیت محافظت از افراد مست شده نیز است و می‌گوید: «افراد مست اهداف آسانی برای افراد بد‌نیت هستند که از سوء استفاده از این آسیب‌پذیری موقت برای ارتکاب هر نوع تجاوز، از جمله دزدی علیه خود، دریغ نمی‌کنند».

ممنوعیت های مشابهی برای مسمومیت عمومی در سایر محله های بروکسل از جمله Schaerbeek، Jette، Evere و Saint-Josse-ten-Noode وجود دارد.

در صورت تایید، ممنوعیت 24 ساعته الکل در مرکز شهر تا 5 اکتبر 2023 اعمال خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *