موسسه فیلم بریتانیا: فیلم بلژیکی “برترین فیلم تمام دوران” است

Jeanne Dielman، 23 quai du Commerce، 1080 Bruxelles’ به کارگردانی شانتال آکرمن، کارگردان بلژیکی که در سال 2016 درگذشت، در نظرسنجی Sight and Sound در سال 2022 در صدر قرار گرفت. این اولین بار است که اثری به کارگردانی یک زن حتی به ده نفر برتر می رسد. این نظرسنجی به دلیل عدم تنوع مورد انتقاد قرار گرفته بود. با این حال، اکنون فیلمی به کارگردانی یک زن، شهروند کین ساخته اورسون ولز را از رتبه اولی که در 40 سال گذشته در اختیار داشت، رد کرده است.

این فیلم که در سال 1975 اکران شد، داستان یک بیوه بروکسلی را روایت می کند که برای گذران زندگی خود به فحشا روی می آورد، اما یکی از مشتریانش را می کشد. این فیلم تقریباً سه ساعت و نیم ادامه دارد.

این فیلم هرگز در باکس آفیس موفقیت آمیز نبوده و احتمالاً آن را در زمان پربیننده در یکی از کانال های تلویزیونی اصلی اکران خواهید کرد. با این وجود، لیلیان کرافورد، منتقد و نویسنده فیلم، به بی‌بی‌سی گفت: «جین دیلمن فیلمی نیست که به کسی که وارد سینما می‌شود بگویم اوه، این اولین فیلمی است که باید حتما ببینید. می‌خواهم فهرست را بررسی کنم، شاید این کار را به ترتیب معکوس انجام دهم، زیرا دعوت از مردم برای دیدن این موضوع کاملاً یک درخواست است. فیلم تجربی، فیلم‌های زنان، و از نظر تاریخچه سینمای فمینیستی، این متن کاملاً ضروری است.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *