میانگین اجاره بها در فلاندر 800 یورو و در پایتخت آن 1100 یورو است

کریستوف تیج از CIB معتقد است که اجاره بها در سال جاری 4.5 درصد افزایش خواهد یافت. این با 28 یورو اضافی در ماه کار می کند. Thijs تغییرات زیادی را بین انواع مختلف خانه ها مشخص می کند. او می گوید خانه های تراس دار به دلیل کمیاب بودن در مسیری قرار دارند که تا پایان سال شاهد اجاره بهای متوسط ​​900 یورو در ماه باشند.

آپارتمان ها 70 درصد از بازار خصوصی مسکن های اجاره ای در فلاندر را تشکیل می دهند.
در اینجا میانگین اجاره در حال حاضر فقط 760 یورو است. «ساخت‌های جدید بیشتر و بیشتری وجود دارد. هنوز عرضه نمی تواند تقاضا را برآورده کند.» Thijs می گوید.

تغییرات منطقه ای همچنان ادامه دارد. مسکن اجاره‌ای در غرب فلاندر ارزان‌ترین است، اگرچه میانگین آن اکنون 724 یورو در ماه است. برابانت فلاندی بالاترین اجاره را در فلاندر دارد: به طور متوسط ​​961 یورو در ماه.

میانگین اجاره آپارتمان در شهر آنتورپ 984 یورو در ماه است. برای لوون این رقم فقط 900 یورو است. در Roeselare (فلاندرز غربی) ارزان‌ترین اجاره‌های شهری برای آپارتمان‌ها را خواهید یافت، به طور متوسط ​​637 یورو در ماه، در حالی که در تفرجگاه ساحلی نزدیک اوستند نیز قیمت در مقایسه با میانگین 682 یورو هنوز معقول است. این تنها شهر اصلی دیگر با اجاره متوسط ​​زیر 700 یورو است!

بازار مسکن اجاره ای در بروکسل تحت سلطه آپارتمان ها است: 92٪. در اینجا پیدا کردن یک آپارتمان زیر 1000 یورو در ماه دشوار است. بروکسل نیز بسته به منطقه، تغییرات گسترده ای را نشان می دهد. میانگین در Sint-Pieters-Woluwe 1,405 یورو است و به دنبال آن Elsene 1,321 یورو و Ukkel 1,277 یورو است. ارزان ترین آپارتمان ها را در مولنبک، اندرلخت و جت پیدا کنید. ارقام کوکلبرگ و گانشورن در دسترس نیستند.

سازمان مستاجران فلاندری Vlaams Huurdersplatform می‌گوید سال‌هاست که سیگنال‌هایی مبنی بر ناپایدار بودن اجاره‌ها دریافت می‌کند. برای بسیاری از مردم، اجاره بها بزرگترین مورد در بودجه خانواده است. این غیرقابل دفاع است.

سازمان مستاجران فلاندری به دنبال اقدام دولت است به عنوان مثال در قالب یارانه های عمومی اجاره، اقدام برای قیمت انرژی و مسکن اجتماعی بیشتر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *