نظرسنجی نشان می دهد که یک سوم نیروی کار بروکسل غیربلژیکی هستند

بروز گزارش می دهد که یک سوم افرادی که در منطقه پایتخت بروکسل کار می کنند ملیت بلژیکی ندارند، که این دو برابر درصد بلژیک است.

بر اساس نظرسنجی شرکت HR Acerta از 2100 شرکت بروکسل، هر ساله افراد بیشتری با ملیت غیر از بلژیکی در بلژیک استخدام می شوند. سهم غیر بلژیکی ها در بازار کار بروکسل تقریباً یک چهارم در طول پنج سال گذشته افزایش یافته است و به 30.4 درصد در سال 2021 رسیده است. این دو برابر بیشتر از درصد ملی کارمندان غیربلژیکی (14.8 درصد) است.

تقریبا نیمی از کارمندان غیر بلژیکی در منطقه پایتخت بروکسل از یک کشور اتحادیه اروپا هستند. بیشتر آنها از فرانسه، لهستان، رومانی و هلند آمده اند. از بین شهروندان غیر اتحادیه اروپا، اکثر کارمندان در جامعه تجاری بروکسل دارای پاسپورت مراکشی هستند.

افزایش سهم غیر بلژیکی ها در بازار کار تقریباً در همه بخش ها اتفاق می افتد، اما این سهم بین بخش ها متفاوت است و رشد در همه جا یکسان نیست. بخش هایی که بیشترین غیر بلژیکی ها را دارند صنایع غذایی، حمل و نقل و تدارکات و ساخت و ساز هستند.

به گفته Acerta، این واقعیت که کارمندان بیشتری با ملیت های مختلف در بازار کار بلژیک فعال هستند، با توجه به افزایش سطح مهاجرت، یک تحول منطقی است. کمبود نیروی کار همچنین شرکت‌ها را مجبور می‌کند تا فراتر از مرزهای ملی خود برای جذب نیروی کار جدید نگاه کنند.

نیکو اسمیت، مدیر فروش Acerta بروکسل، گفت: “ما همچنین خاطرنشان کردیم که شرکت ها باید بازتابی از جامعه باشند.” در صورتی که سازمان روی فراگیر بودن نیز کار کند. جایی که تنوع به ترکیب افراد مربوط می شود، فراگیری در مورد مشارکت دادن همه است. این در مورد ایجاد ارتباطات در محیطی است که هرکسی می تواند خودش باشد و اجازه دهد استعدادها به وجود بیایند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *