نیروهای مسلح بلژیک فرماندهی سایبری را راه اندازی کردند

ورود فرماندهی سایبری به این معنا نیست که نیروهای مسلح بلژیک در گذشته درگیر تهدیدات سایبری نبوده اند، اما دریاسالار ویم رابرشت، رئیس اطلاعات نظامی ADIV، با توجه به تحولات تکنولوژیکی و شیوه اجرای جنگ علیه فعالیت‌های تهدید سایبری باید ارتقا و متمرکز می‌شد تا تمامی حوزه‌های فضای سایبری را پوشش دهد و از نیروهای مسلح و ملت محافظت کند.

تعداد افرادی که در Cyber ​​Command کار خواهند کرد، اطلاعات حساسی است و فاش نمی شود، اما VRT می داند که چند صد نفر هستند. بسیاری از نقش ها هنوز باید پر شوند و این یک چالش برای وزارت دفاع بلژیک است که قبلاً با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می کرد.

رقابت در این بخش از بازار کار شدید است، اما نیروهای مسلح معتقدند که آنها هنوز یک پیشنهاد جذاب هستند.

دریاسالار می گوید: «تخصص فناوری و تبادل اطلاعات بسیار مهم است. نیروهای مسلح در حال بررسی مشارکت با مشاغل هستند که به کارگران اجازه می دهد در شرکت های خصوصی استخدام شوند اما همزمان برای وزارت دفاع کار کنند.

ارتش بلژیک با چشم انداز یک جنگ ترکیبی مواجه است که در آن تهدید نه تنها در میدان جنگ بلکه در فضای سایبری نیز وجود دارد. تهدیدات سایبری می توانند نیروگاه های برق آبی را بی حرکت کنند، اما جنگ سایبری همچنین شامل اشکالات و اعمال نفوذ رسانه های اجتماعی است.

قانون‌گذاران اخیراً چارچوب بلژیکی را اصلاح کرده‌اند تا امکان واکنش صریح‌تر به حملات سایبری را فراهم کنند. وزارت دفاع نیز اکنون می تواند چنین حملاتی را علیه اهداف خارجی انجام دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *