نیمی از مستاجران مسکن اجتماعی که چک شده اند دارای ملک در خارج از کشور هستند

بر اساس قوانین بلژیک، افرادی که دارای ملک هستند، چه در بلژیک یا خارج از کشور، واجد شرایط مسکن اجتماعی نیستند. هنگامی که سوء ظن وجود دارد که در حال وقوع است، بررسی ها انجام می شود.

در ماه های اخیر 669 فقره چک از مستاجران مسکن اجتماعی انجام شده است.
در 46 درصد موارد مشخص شد که مستاجر ملکی در خارج از کشور دارد.

تحقیقات ما حدود 300 نفر را دستگیر کرد، اما شهرهایی مانند آنتورپ، هامه و لیر دارای سیستم بازرسی خاص خود هستند. آنها صد نفر دیگر را در حال زیر پا گذاشتن قوانین دستگیر کردند. این کل به حدود 400 می رسد.» وزیر می گوید.

«این واقعاً مهم است که مسکن اجتماعی کمیاب به افرادی که واقعاً به آن نیاز دارند اختصاص داده شود. اینها اهل مال نیستند. در مواردی از این دست، ما قرارداد را فسخ می کنیم و مال را به کسی که واجد شرایط است واگذار می کنیم. بررسی هایی انجام می شود تا مشخص شود که کلاهبرداری چه مدت ادامه داشته است. شرکت مسکن اجتماعی می تواند مزایای اجتماعی پرداخت شده به افرادی که واجد شرایط نیستند را پس بگیرد.

ما متوجه شده ایم که بسیاری از افرادی که در مسکن اجتماعی بدون واجد شرایط بودن زندگی می کنند، قرارداد خود را لغو می کنند. به این ترتیب آنها از بازپرداخت هرگونه مزایا اجتناب می‌کنند».

در حال حاضر 32 شرکت از 89 شرکت مسکن اجتماعی فلاندری و دو آژانس اجاره اجتماعی در حال بررسی هستند. این حتی نصف کل نیست. جا برای پیشرفت زیادی وجود دارد. در حالت ایده آل همه باید بررسی شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *