هجوم کاپیتول: دستیار ترامپ به دلیل ممانعت از تحقیقات کنگره متهم شد

ناوارو، 72 ساله، متهم به امتناع از شهادت و ارائه اسناد به کمیته مجلس نمایندگان برای تحقیق در مورد حمله به کنگره آمریکا شد، زمانی که هزاران نفر از حامیان دونالد ترامپ به صندلی کنگره آمریکا هجوم بردند تا مانع از تایید پیروزی جو بایدن در ریاست جمهوری شوند.

به گفته دادگاه فدرال واشنگتن، مشاور سابق بازداشت شد و باید بعدازظهر جمعه در برابر قاضی حاضر شود.

به گفته رئیس تحقیق پارلمانی، بنی تامپسون، دموکرات، پیتر ناوارو در واقع “نقش خود را در مانورهای با هدف براندازی نتایج انتخابات 2020 پنهان نکرده و حتی به حمایت رئیس جمهور سابق از این پروژه ها اشاره کرده است.”

به گفته کمیسیون موسوم به “6 ژانویه”، آقای ناوارو همچنین با استیو بنن، مشاور سیاسی سابق دونالد ترامپ، برای “تأخیر در صدور گواهینامه کنگره” و تغییر نتیجه انتخابات همکاری کرده است.

آقای بنن همچنین اولین دوست نزدیک دونالد ترامپ بود که در ماه نوامبر به «ممانعت از انجام تحقیقات پارلمانی» متهم شد.

کمیسیون تحقیق که قبلاً صدها شاهد را شنیده است، به هر قیمتی می خواهد کار خود را قبل از انتخابات میان دوره ای قانونگذاری در ماه نوامبر تکمیل کند.

اگر دموکرات ها کنترل مجلس نمایندگان را در برگه رای از دست بدهند، کمیسیون در معرض خطر انحلال توسط جمهوری خواهان قرار می گیرد. او قصد دارد تا اوایل هفته آینده جلسات عمومی برگزار کند.

پیتر ناوارو با 30 روز تا یک سال حبس و همچنین جریمه 100000 دلاری برای هر مورد روبرو است.

روز سه‌شنبه، مشاور سابق شکایتی را علیه کمیسیون تنظیم کرد و مدعی شد که تحقیقات آن غیرقانونی است و این کمیسیون هیچ اختیاری برای احضار او ندارد، اما یک قاضی فدرال روز پنجشنبه از آقای ناوارو خواست تا دوباره شکایت خود را به دلیل نقص رویه‌ای در اختیار بگذارد. .

علیرغم توصیه مقامات مجلس نمایندگان، وزارت دادگستری ایالات متحده هنوز مارک میدوز، رئیس سابق دفتر دونالد ترامپ، یا دن اسکاوینو، یکی دیگر از مشاوران نزدیک میلیاردر جمهوری خواه را متهم نکرده است، زیرا این دو مرد همچنین از همکاری با تحقیقات کنگره خودداری کرده اند. .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *