همه فروشگاه‌های Delhaize بروکسل همچنان بسته هستند، اتحادیه‌ها انبارها را مسدود می‌کنند زیرا مدیریت تلاش می‌کند تا اعتصاب را براندازی کند.

با ادامه اعتصاب کارگران، تمامی سوپرمارکت‌های دلهیز بروکسل و چندین سوپرمارکت دیگر در سراسر کشور بسته هستند.

کارگران اعتصاب می کنند زیرا مدیریت Delhaize اعلام کرده است که تمام فروشگاه های مواد غذایی خود را به یک مدل فرانچایز تغییر می دهد.

حدود 70 مغازه از 128 مغازه خود دلهایزه در اعتراض به این اقدام بسته هستند. این اختلال شاید برای بروکسل، جایی که تمام 22 مغازه در آن بسته شده‌اند، بیشتر باشد.

کارمندان زنجیره خواربار فروشی از اعلام تغییر به مالکیت مستقل فروشگاه ها شوکه شدند و نگران بودند که در این تغییر ضرر کنند.

یک مالک مستقل می تواند فروشگاه را هر طور که صلاح می داند اداره کند و کارگران از کاهش دستمزد، شرایط کاری بدتر و از دست دادن مزایا بر اساس سنوات و موارد دیگر می ترسند.

اتحادیه‌ها در اطلاعیه‌ای مشترک توضیح دادند: کارگران می‌خواهند از مطالبات کارگران مغازه‌های یکپارچه حمایت کنند، اما از سوی دیگر به برنامه آینده این مدیریت برای کل شرکت و تدارکات نیز اعتماد چندانی ندارند. .

«کارگران نیز نگران هستند. شرایط کار در انبارها بسیار دشوار است: مشکلات کمر، ساعات کار، کار شبانه، دستمزد کم. امتیازات بیشتر و بیشتری از کارگران انبار از نظر انعطاف پذیری خواسته شده است.

با علم به اینکه مغازه‌های مستقل برای مدت طولانی‌تری باز هستند، همچنین روزهای یکشنبه، بسیار پرمشقت‌تر هستند، با تمام عواقبی که این امر برای کارگران مراکز توزیع دارد.

در آخر هفته، کارگران انبارها را مسدود کردند تا فروشگاه‌هایی که هنوز باز هستند نتوانند دوباره انبار کنند.

برخی از اتحادیه های کارگری مرتبط با این انبارها حتی به میل خود در نمایش همبستگی و حمایت از اعتصاب دلهایزه دست از کار کشیدند.

محاصره انبارها پس از آن آغاز شد که مدیریت Delhaize تصمیم گرفت ماموران امنیتی را برای نظارت بر مذاکرات استخدام کند، اقدامی که باعث خشم اتحادیه ها شد.

مدیریت همچنین برای جلوگیری از محاصره انبارها، تحویل های بزرگتر از حد معمول را به فروشگاه هایی که هنوز باز هستند، برنامه ریزی کرد.

علاوه بر این، اتحادیه‌ها می‌گویند که Delhaize در تلاش است تا با ارائه تحویل رایگان درب منزل به مشتریان، اعتصاب را خنثی کند.

میریام جغام، دبیر ملی بازرگانی در اتحادیه CNE گفت که این نشان می‌دهد که مدیریت چقدر به کارکنان خود اهمیت نمی‌دهد، با توجه به اینکه دلهایز مایل است معادل چند حقوق کارکنان را برای ترویج تحویل رایگان هزینه کند.

Djegham توضیح داد: “پیشنهاد تحویل رایگان درب منزل کم و بیش 18000 یورو در روز است.”

دستمزدها در تجارت به ویژه پایین است. ما بار دیگر با نوعی تحقیر از سوی کارفرما مواجه هستیم.»

سایر نارضایتی‌هایی که اتحادیه‌ها از دلهایز دارند، مربوط به قبل از اعلام حق رای دادن است، که این تصمیم را بیشتر شبیه به کاهی است که کمر شتر را شکست، نه تنها منبع نارضایتی بین اتحادیه‌ها و مدیریت.

مارینا کونزی، کارمند دائمی در CSC A&S، توضیح داد: “مخزن دلهوم از 78 کارمند تمام وقت در سال 2014 به 30 کارمند امروزی رسیده است، و در کنار این، مدیریت کار را به پیمانکاران خوداشتغال بیشتری واگذار می کند.”

Delhaize تحویل را به دلهوم می بندد، که به نوبه خود تحویل را به دو پیمانکار فرعی، ALS و Green Bird می بندد، که به نوبه خود با چندین شرکت که هنوز کار را به افراد خوداشتغالی که از همکاران فعال این شرکت های پیمانکاری فرعی هستند، قرارداد فرعی می بندند.

اتحادیه‌ها خواستار حفظ مغازه‌های یکپارچه، این هستند که کارگران خوداشتغالی که وظایف یک کارمند تمام وقت (اما بدون هیچ گونه مزایای اجتماعی) را انجام می‌دهند به صورت قراردادی استخدام شوند و نیروی اضافی برای کاهش حجم کار استخدام شوند.

جغام از CNE گفت: «محاصره ها یک هشدار هستند. «اگر دلهایز و دلهوم صدایمان را نشنوند، در ادامه راه درنگ نخواهیم کرد.»

عکس: Benoit Doppagne/Belga

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *