گرانی گاز و برق منجر به افزایش شکایات از شرکت های عرضه کننده انرژی شده است. علیرغم توافقهای قبلی بین شرکتها و وزیر امور خارجه در مورد خدمات مشتریان، بسیاری از مشتریان در مورد نحوه محاسبه صورتحسابهای پیشپرداخت توسط شرکتهای انرژی در تاریکی باقی میمانند.
خانم دی بلیکر به VRT News گفت: “شاید اضطرار برای آنها پیش نیامده باشد یا تامین کنندگان متوجه نشوند که مشتریانشان با دریافت صورتحساب های پیش پرداخت بالا چقدر ناراحت می شوند.”
بازرسی اقتصادی هم اکنون در حال بررسی شکایات مطرح شده علیه برخی از تامین کنندگان است. شکایاتی که پذیرفته می شوند می توانند تا 80000 یورو جریمه شوند.
با وجود این، 7 تامینکننده انرژی هنوز از شرایط معقولی برخوردار نیستند تا به مشتریان اجازه دهند با سؤالاتی در مورد، مثلاً قبوض پیشپرداخت بالا، با آنها تماس بگیرند.
خانم دی بلیکر گفت: صبر من تمام شده است. وی افزود که قصد دارد در صورت عدم ارائه برنامه مشخص برای حل مشکلات معوق تا 7 روز آینده، علیه شرکت های ذینفع اقدام قانونی کند.