پس از دو سال غیبت، جشنواره زنبق در ماه مه به بروکسل باز می گردد

پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری، جشنواره زنبق در روزهای 7 و 8 مه، به مناسبت سی و سومین سالگرد ایجاد منطقه پایتخت بروکسل، به بروکسل بازمی‌گردد.

با Electro Night، صدمین سالگرد محله‌های باغ، Iris Food Corner و انواع تئاترهای خیابانی و هنر، این برنامه مملو از راه‌هایی است که ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند پایتخت بلژیک را دوباره کشف کنند.

شنبه افتتاحیه جشنواره را با اولین رویداد رایگان در فضای باز پس از لغو اقدامات کرونا برگزار خواهد کرد. همچنین فعالیت‌هایی در ارتباط با روز اروپا برگزار می‌شود که در آن نهادهای اروپایی درهای خود را برای تورهای راهنما، گفتگوهای عمومی و بازی‌های اصلی باز می‌کنند.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، قرعه کشی بزرگ روز یکشنبه جشنواره پارک در پارک سلطنتی خواهد بود، “جایی که بازدیدکنندگان می توانند پیشنهادات غنی و به ویژه متنوع در بروکسل را کشف کنند.”

امسال «100 سال محله‌های باغ» است که گل و شاخ و برگ بروکسل را با جشنواره و گشت‌های رایگان راهنما در شهرداری‌های سرسبز، از Berchem-Sainte-Agathe گرفته تا Woluwe-Saint-Lambert، Boitsfort و Laeken جشن می‌گیرد.

یکی دیگر از موارد افزوده شده جدید که تضمین شده برای جذب جمعیت است، جشنواره کامیون های غذا با 40 ون سیار مختلف است که طیف متنوعی از غذاها و نوشیدنی های لذیذ و صنایع دستی را ارائه می دهد.

در نهایت، شبکه حمل و نقل بروکسل Stib یک رژه تراموا در خیابان رویال ترتیب خواهد داد که مروری بر تاریخچه حمل و نقل پایتخت، از کالسکه های اسبی، ترامواهای قدیمی و آخرین مدل Stib ارائه می دهد. از عموم مردم نیز دعوت خواهد شد تا وارد کشتی شوند.

برگزارکنندگان می‌گویند جشنواره زنبق “موقعی است برای بلژیکی‌ها تا گرد هم آیند و آرامش پایتخت را دوباره کشف کنند.”

عکس: جشنواره زنبق 2019 (ج) Visit.brussels/Eric Danhier

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *