پس از شروع متزلزل، جمع آوری زباله های غذایی در بروکسل افزایش می یابد

به گفته سازمان مدیریت پسماند پایتخت بروکسل پروپرته، ساکنان بروکسل کم کم به این تعهد جدید عادت می کنند که از 15 می، زباله های غذایی خود را در کیسه های نارنجی قرار می دهند.

هفته اول سیستم جدید شاهد چندین سکسکه بود. به طور قابل توجهی به دلیل عدم توجه مردم به روزهای جمع آوری جدید، تعداد زیادی کیف در خیابان رها شدند.

در همان زمان، 10 کمون از 19 کمون بروکسل، از جمله Watermael-Boitsfort، Uccle و Auderghem، تعداد جمع آوری کیسه های سفید (ضایعات عمومی) را از دو بار به یک بار در هفته کاهش داده اند.

اما از 22 مه، اگرچه Bruxelles Propreté گفت هنوز ارقام قطعی وجود ندارد، شواهد حکایتی نشان می دهد که ضایعات غذایی بیشتری در پایتخت جمع آوری شده است.

به عنوان مثال، در محله Bempt در جنگل، 724 کیلوگرم کیسه های زباله نارنجی در هفته اول جمع آوری شد که یک هفته بعد به 1.6 تن رسید.

بروکسل پروپرته از سال 2016 تاکنون 161000 سطل نارنجی را به خانه ها داده است که 55964 سطل از ژانویه امسال بوده است.

با این حال، نه تنها سطل‌ها، بلکه در سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها نیز کمبودهایی وجود دارد. این شرکت در چند هفته گذشته سطل های بیشتری سفارش داده است که به صورت رایگان در پارک ها و مغازه های بازیافت در دسترس خواهند بود.

ساکنان همچنین می توانند ضایعات غذایی خود را در مناطق کمپوست خود یا اشتراکی قرار دهند.

در سال 2022، 9238 تن زباله عمومی (غیرقابل بازیافت) در شهر بروکسل جمع آوری شد که نسبت به 10921 تن در سال 2019 کاهش یافته است.

زوبیدا جلاب (اکولو) زن شهر بروکسل که مسئول فضاهای سبز، نظافت عمومی و رفاه حیوانات است، گفت که کاهش 1700 تنی زباله نشان دهنده تلاش های بهتری برای تفکیک زباله در پایتخت است.

در همین حال، احتمالاً یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت، در مسیر جمع‌آوری بهینه زباله. مردم ساکن در پایتخت همچنین باید با تعهد جدید (از اکتبر 2021) برای قرار دادن زباله های پلاستیکی بیشتر، مانند فیلم های پلاستیکی و گلدان های ماست، در کیسه آبی پلاستیک، قوطی های فلزی و کارتن های نوشیدنی (ضایعات PMC) مقابله کنند. Bruxelles Propreté تخمین می زند که بیش از 8 کیلوگرم PMC اضافی برای هر نفر در سال می تواند به این روش بازیافت شود.

همچنین زمان می برد تا به آنچه در کیسه نارنجی مجاز است عادت کنید. در حالی که کیسه های چای و قهوه و حتی کاغذ آشپزخانه مجاز هستند، پوسته تخم مرغ و مواد غذایی مایع مانند سوپ مجاز نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *