ژیل واندن بوره روی پاکت 30000 یورویی برای هر جوان 25 ساله: “ما از ثروتمندترین ها تلاش بیشتری می کنیم.”

اکولو روز یکشنبه چندین پیشنهاد از اولین “کنگره اجتماعی” خود در بروکسل منتشر کرد، از جمله پیشنهاد “سرمایه همبستگی جهانی”، پاکت 30000 یورویی که به هر جوان در سن 25 سالگی به عنوان نقطه شروع زندگی اعطا می شود. .

این یک اقدام آینده نگر است“، Gilles Vanden Burre، رهبر گروه Ecolo در مجلس نمایندگان راه اندازی می کند.امروز ما جوانان زیادی داریم که از همه مسیرهای زندگی خارج شده اند. جوانانی که درس نمی خوانند و در محل کار نیستند. بنابراین ایده این است که به این جوانان فرصتی برای توسعه داده شود. موضوع دیگر نابرابری های میراث است. بنابراین ما معتقدیم که این حمایت بدون قید و شرط از جوانان 25 ساله برای خرید یک آپارتمان یا راه اندازی یک تجارت مهم است. آن وقت است که به آن نیاز دارند.

هزینه این اقدام 3 میلیارد یورو برآورد شده است. چگونه می توان آن را تامین مالی کرد؟ “تلاش بیشتری از سوی ثروتمندترین درصد بلژیکی ها لازم است. این یک کمک اضافی خواهد بود که به طور کامل بین جوانان توزیع می شود.

و چگونه می توانیم این درصد از بلژیکی ها را شناسایی کنیم؟ “اینها افرادی هستند که بدون احتساب مسکن و وسایل تولید، مالک بیش از یک میلیون یورو هستند.

توسعه هسته ای: ما کجا هستیم؟

گسترش انرژی هسته ای یک موضوع حساس در بلژیک است. با جنگ در اوکراین، دولت در ماه مارس با تمدید دو راکتور هسته ای به مدت ده سال موافقت کرد. اما اگر هزینه زیادی داشته باشد، اکولو در نهایت دوست دارد ایده تمدید را کنار بگذارد. “Engie ادعا می کند که بلژیک هزینه زباله های هسته ای، تعمیر و نگهداری نیروگاه و استهلاک را پرداخت می کند، حتی اگر این مسئولیت به عهده اپراتور باشد. برای ما، این موضوع دور از ذهن است. پرداخت هزینه آن به عهده بلژیکی ها نیست. این یک مذاکره پیچیده است.

این یکشنبه، N-VA خواستار حذف وزیر گروئن از پرونده به تنهایی به نفع الکساندر دی کرو شد. بارت دی وور دوستداران محیط زیست را “غرقتوسط نیروگاه های گازسوز “آلود کننده و پرهزینهاو Tinne Van der Straeten را به دست کم گرفتن نیازهای انرژی و اتکای بیش از حد به واردات از فرانسه متهم می کند.که نمی آیدنیمی از راکتورهای هسته ای فرانسه در حال حاضر به دلیل تعمیر و نگهداری یا به دلیل مشکلات خوردگی تعطیل شده اند. برای شهردار آنتورپ، الکساندر دی کرو حتی بهتر است بوم شناسان دولتی را پیاده کند. ژیل واندن بوره واکنش نشان می دهد: “اصولاً در زمان قدرت کاری نکردند و مهمتر از همه خروج از انرژی هسته ای را با یک قانون تأیید کردند. Tinne Van der Straeten باید به مذاکره با Engie ادامه دهد. من به یک معامله اعتقاد دارم

خطر خاموشی؟

تمدید دو راکتور هسته ای برای ده سال در اینجا ثبت شده است. مسئله؟ آنها قبل از سال 2027 در دسترس نخواهند بود. آیا خطر خاموشی بین سال 2025، تاریخ قطع تدریجی انرژی هسته ای، و 2027 وجود دارد؟ “همه چیز انجام می شود تا خطری وجود نداشته باشد. امنیت تامین اولویت شماره 1 است و راه حل هایی وجود دارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *