کارولین پاولز، رئیس افتخاری VUB پس از مبارزه طولانی با سرطان درگذشت

پروفسور علوم ارتباطات و استاد افتخاری کارولین پاولز روز جمعه درگذشت، دانشگاه Vrije بروکسل (VUB) اعلام کرد..

مادر 58 ساله دو فرزند در بیمارستان UZ بروکسل، که وابسته به VUB است، درگذشت.

او در اوایل سال جاری به دلیل رو به زوال سلامتی از سمت ریاست دانشگاه کنار رفت. پاولز چندین سال از سرطان معده و مری رنج می برد.

کارستن دی کلرک، رئیس هیئت اجرایی، در میان ادای احترام فراوان دانشگاه به رئیس افتخاری آن، گفت: “مرگ کارولین، VUB را با اندوه فراوان ترک کرد. او شخصیتی گرم و جذاب بود. الهام‌بخشی عالی با دیدی روشن. تعهد نه تنها در مورد VUB بلکه در کل جامعه صدق می کند.

جان دانکارت، جانشین منتخب او، به تصمیم گیری، دلسوزی و اولویتی که برای “ارتباط VUB با شخصیت بین المللی، متنوع و چند زبانه بروکسل” داد، ادای احترام کرد.

شغل دانشگاهی

پاولز پس از تحصیل در فلسفه در UAntwerp و علوم ارتباطات در VUB، قبل از بازگشت به VUB، مدت کوتاهی برای کابینه کارل ون میرت، کمیسر اروپایی وقت کار کرد.

او دکترای خود را در سال 1995 برای تحقیقات متمرکز بر سیاست سمعی و بصری اتحادیه اروپا دریافت کرد. او متعاقباً استاد شد و با انتشارات متعددی در زمینه ارتباطات و رسانه همکاری کرد.

از سال 2000 تا 2016، پاولز مدیر SMIT، یک مرکز تحقیقاتی متخصص در مطالعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخشی از شبکه iMinds بود. او در سال 2014 کرسی داخلی فرانکی را از دانشگاه گنت اعطا کرد و بین سال‌های 2012 تا 2016 صندلی ژان مونه را بر عهده داشت.

علاوه بر این، او در هیئت مدیره های مختلف حضور داشت، کمیسر دولتی در VRT و عضو آکادمی سلطنتی فلاندری بلژیک برای علوم و هنر بود.

در سال 2016، پاولز به عنوان رئیس VUB انتخاب شد، دومین زنی که این سمت را در اختیار داشت. در سال 2020، او با اکثریت قاطع مجدداً انتخاب شد و در همان سال در مطالعه رهبری فکری در فلاندر رتبه پنجم را کسب کرد.

به درخواست پاولز، تشییع جنازه او یک مراسم خصوصی خانوادگی خواهد بود.

عکس: ID_KrisVanExel

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *