کارکنان Intermarché در بروکسل پس از تصرف قدرت دست به اعتصاب زدند

کارکنان پنج سوپرمارکت در بروکسل که اخیراً توسط گروه خرده فروشی فرانسوی Intermarché تصاحب شده بودند، این هفته دست به اعتصاب زدند که بخشی از آن به دلیل تنش های زبانی بود.

Intermarché عملیات مستداغ، یک گروه سوپرمارکت بلژیکی را که تا این ماه، فروشگاه‌هایی را در اکثر بروکسل و والونیا تحت امتیاز بازار کارفور اداره می‌کرد، در اختیار گرفت.

اتحادیه کارگری CNE در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: «Intermarché یک شرکت فرانسوی است و نمی‌خواهد به طور خودکار روی دوزبانگی فقط برای مغازه‌های بروکسل و دو فروشگاه هلندی‌زبان سرمایه‌گذاری کند».

در نتیجه، کارگران باید به صورت جداگانه و در یک محیط کاری پر هرج و مرج، برچسب‌هایی را روی هر محصول برند Intermarché چاپ کرده و بچسبانند.

CNE گفت که حداقل 2000 کارمند و 600 کارگر موقت تحت تأثیر تصاحب اخیر شرکت قرار گرفتند – و کارمندان می گویند که کار به طور فزاینده ای سخت و دشوار شده است.

پنج سوپرمارکت از هشت سوپرمارکت تازه خریداری شده Intermarché در بروکسل تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفتند – در Uccle، Forest، Schaerbeek، Molenbeek و Jette.

CNE چندین مثال را فهرست می‌کند: «صف‌های بی‌پایان تقریباً دو هفته، با صندوق‌هایی که به درستی کار نمی‌کنند و کافی نیستند. اضافه بار کاری که شرکت قادر به جبران آن با استخدام نیست. کارگرانی که به دلیل کمبود محصولات مورد توهین قرار می گیرند. لجستیکی که منطقی نیست؛ کارگران موقت که سعی می کنند بدون آموزش کمک کنند. بی نظمی کامل کار…”

این اتحادیه همچنین گفت که قراردادهای شرکت برای ماه‌ها رعایت نشده است، «قراردادهای نامطمئن، کارگران دانشجو و کارگران موقت در مقایسه با کارکنان دائمی شرکت».

اما در مغازه‌های بروکسل، پایبندی به قوانین زبان پایتخت که تصریح می‌کند برچسب هلندی و فرانسوی باید روی همه مواد غذایی باشد، دشواری بیشتری دارد. به گفته CNE، این زنجیره متعلق به فرانسه برای سرمایه گذاری در این زمینه آماده نیست.

در بیانیه اتحادیه آمده است: «مدیریت جدید همچنین بدون هیچ مشورتی تصمیم گرفته است که از کارگران یک شرکت خارجی – بدون آموزش و به طور موقت – استفاده کند، اگرچه این کار تا زمان یافتن راه‌حل‌های دیگر تکراری خواهد بود.

«عناصر زیادی وجود دارد که نشان دهنده فقدان حرفه ای بودن و مشاوره Intermarché است. دلایل برای [the] بنابراین اعتصاب بسیار قابل درک و مشروع است.

این 2000 کارگر کالا نیستند و مستحق تضمین های دیگر، شرایط کاری دیگر هستند.

بروز گزارش می دهد که مدیریت Intermarché گفت که این اعتصاب را تاسف بار می داند و “نگرانی کارکنان را درک می کند” اما اعتصاب با وضعیت مالی “دراماتیک” که سوپرمارکت ها قبل از تصرف سوپرمارکت های زنجیره ای فرانسوی در آن بودند، ناسازگار است.

در حالی که اعتصابات از آن زمان به پایان رسیده است، یک جلسه میانجیگری با مدیریت بدون نتیجه به پایان رسید و اتحادیه ها اقدامات بعدی را پس از جلسه دیگری در 24 ژانویه بررسی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *