کار تخریب در خانه مارک دوترو در مارسینل آغاز می شود

به گزارش RTBF، “خانه وحشت” Marcinelle، خانه سابق بدنام ترین پدوفیل بلژیکی، Marc Dutroux، در حال تخریب است.

تخریب این خانه که مدت ها انتظارش را می کشید، بخشی از برنامه شهر شارلوا برای ساختن یک باغ یادبود در این مکان به احترام قربانیان قاتل کودک است.

دوترو در سال 2004 به دلیل ربودن و تجاوز به شش دختر به حبس ابد محکوم شد که چهار نفر از آنها مردند. در سال 1996 بود که مخفیگاه خانه تراس او در Marcinelle کشف شد. دو دختر از زیرزمین آزاد شدند و اجساد چهار دختر دیگر کشف شد.

آنها شامل جولی لژون و ملیسا روسو بودند که در باغ خانه دیگری متعلق به دوترو در جنوب شارلوا دفن شدند. این کودکان هشت ساله که در سال 1995 ربوده شده بودند، پس از دستگیری دوترو در سال 1996 از گرسنگی جان باختند.

همسر سابق او میشل مارتین نیز در سال 2004 به دلیل همدستی در مرگ جولی و ملیسا محکوم شد. اگرچه دوترو در سال 2012 به صورت مشروط آزاد شد، اما تاکنون از آزادی زودهنگام خودداری شده است.

پرونده دوترو خشم ملی را در بلژیک برانگیخت، به همان اندازه که به دلیل اشتباهات و تأخیر در تحقیقات پلیس و قضایی و ماهیت وحشتناک جنایات. تظاهرات راهپیمایی سفید در بروکسل در اکتبر 1996 با حضور 300000 نفر برگزار شد.

در 26 سال گذشته، خانه دوترو با یک نقاشی دیواری به یاد قربانیان پوشیده شده است. ساکنان محلی مدتهاست که می خواستند آن ناپدید شود. یکی از ساکنان به RTBF گفت: “دوترو مجازات شد، بس است، ما در خیابان هستیم، می خواهیم فراموش کنیم.”

خانواده‌های قربانیان لزوماً نظر یکسانی نداشتند. جینو روسو، پدر ملیسا، می‌گوید: «در ذهن من، کمی شبیه خانه آن فرانک بود، نمی‌خواستم آن را خراب کنند.

اگرچه شهر شارلوا در حال تبدیل این مکان به باغ خاطره است که «میان زمین و بهشت» نامیده می شود، اما سلول های پنهانی که در قلب پرونده حقوقی قرار داشتند، حفظ خواهند شد.

عکس: بلگا/ویرجین لفور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *