کاهش شدید اهدای خون در بلژیک مشاهده شد

توماس پائولوس، مدیر ارتباطات خدمات خون صلیب سرخ پنجشنبه تایید می کند: «از تعطیلات عید پاک و حتی کمی قبل از آن، ما شاهد کاهش 20 تا 25 درصدی در مجموعه ها بوده ایم. بنابراین سازمان غیردولتی به دنبال اهداکنندگان برای تکمیل ذخایر است. ذخایر گروه های خونی منفی به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند، اما اگر وضعیت فعلی ادامه یابد یا بدتر شود، نمی توان کمبود عمومی را رد کرد. توماس پاولوس توضیح می‌دهد: «ما واقعاً دلایل این کاهش کمک‌ها را نمی‌دانیم، اما می‌توانیم فرض کنیم که کووید در این زمینه نقش دارد.» وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 9000 مورد آلودگی به ویروس کرونا وجود دارد، بدون در نظر گرفتن افزایش مجدد موارد آنفولانزا، این بدان معنی است که بسیاری از افراد بیمار هستند و بنابراین از مراجعه به مراکز برای اهدای خون اجتناب می کنند.

سخنگوی می‌افزاید: «از زمان شروع همه‌گیری کووید، مجموعه‌ها در ترن هوایی قرار گرفته‌اند، افزایش می‌یابند، سپس کاهش می‌یابند و دوباره افزایش می‌یابند و به همین ترتیب».

افرادی که به آنفولانزا یا کرونا مبتلا شده اند، می توانند پس از دو هفته بدون علائم، دوباره خون اهدا کنند. یک فرد بالغ می تواند تا چهار بار در سال، با فاصله حداقل دو ماهه بین هر اهدا، اهدا کند. 17 مرکز جمع آوری ثابت در والونیا و بروکسل وجود دارد. مجموعه های دوره گرد بدون قرار ملاقات نیز به طور منظم سازماندهی می شوند. افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستند می توانند به blooddonor.be مراجعه کنند یا با شماره رایگان 0800 92 245 با صلیب سرخ تماس بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *