کتاب جدید تصورات غلط رایج در مورد آبجو لامبیک را از بین می برد

کتاب جدیدی از راف مرت، مورخ بلژیکی، تاریخچه آبجو لامبیک معروف بلژیک را روشن می کند.

ماءالشعیر لامبیک که به دلیل فرآیند دم آوری که شامل تخمیر خود به خودی است طعم ترش خاصی دارد که به دره رودخانه Zenne مرتبط است.

آخرین مطالعه میرت، لامبیک. آبجو رام نشده بروکسل. منشا، تکامل و آینده، تمرکز بر فرآیند دم کردن و منشأ آبجوهای گوز و کریک است. در این روند، او برخی از افسانه ها و داستان های مربوط به دم نوش منحصر به فرد را رد می کند.

میرت در حین انجام برخی تحقیقات تبارشناسی شخصی، برخی نادرستی های تاریخی را در سوابق کارخانه های آبجوسازی تیمرمنز و لیندمانز یافت. این مورخ یافته های خود را در وبلاگ خود lambik1801 منتشر کرد، که اشاره ای به اولین تکرار ثبت شده از این نوع آبجو است.

میرت پیشنهاد می‌کند که آبجو لامبیک آنطور که قبلاً تصور می‌شد از حومه شهر سرچشمه نمی‌گیرد، بلکه از محدوده دیوارهای شهر بروکسل سرچشمه می‌گیرد. او به نقاشی قرن شانزدهم بروگل اعتقاد دارد عروسی دهقانی به اشتباه آبجو لامبیک را به عنوان نوشیدنی الکلی مورد علاقه مردم روستایی در آن زمان به تصویر کشیده است. در عوض، نویسنده ادعا می کند که دم کرده توسط بهترین آبجوسازان بروکسل از سال 1783 ساخته شده است.

به لطف مطالعه او، توضیحات برای برخی از آبجوهای لامبیک، از جمله گئوز و فارو، دوباره ارزیابی و تغییر یافته است. شاید گئوز آن آبجوی گازدار بطری نبود که امروزه شناخته شده است و فارو ممکن است به آن شیرینی نباشد.

“آبجوهای لامبیک از زمان پیدایش خود بدون تردید دستخوش تحول شده اند و من متوجه هستم که این تغییر برای بسیاری از دوستداران آبجو آشکار نیست. اما احترام گذاشتن به آبجو و تاریخچه آن تنها با بیان داستان چگونگی وقوع آن امکان پذیر است.

صاحب کارخانه آبجوسازی کانتیلون، ژان پیر ون روی، 80 ساله، که مدتها کار و سفر میرت را دنبال کرده است، از انتشار جدید استقبال کرد. او اظهار داشت: «امروز لامبیک کتاب مقدس خود را دارد.

با توجه به علاقه بین المللی به آبجوهای بلژیکی، این کتاب به زبان انگلیسی منتشر شده است و از 2 سپتامبر در آبجوسازی Cantillon در اندرلخت و 3 Fonteinen در Lot-Berseel در دسترس خواهد بود.

لامبیک. آبجو رام نشده بروکسل. منشا، تکامل و آینده توسط Raf Meert (35 یورو)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *