کی‌یف خواهان سفر ماکرون قبل از پایان دوره ریاست جمهوری فرانسه در اتحادیه اروپا است: “بهترین چیز این است که او با تحویل تسلیحات دیگر بیاید.”

“او مهم نیست چه زمانی از او استقبال می شود. خوب است که آقای ماکرون در دوران ریاست فرانسه اتحادیه اروپا بیاید و بهترین چیز این است که او با سایر تحویل تسلیحات برای اوکراین بیاید، این ارزشمندترین کمکی است که می توانیم دریافت کنیم. کوله با گفت از فرانسه.

آقای مکرون که در 7 و 8 فوریه قبل از تهاجم روسیه در 24 فوریه از مسکو و سپس کیف بازدید کرده بود، از آن زمان هرگز به اوکراین بازنگشت. او همچنین یکی از تنها سران کشورهای اروپایی است که به دیدارهای منظم خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ادامه می دهد.

چندین مقام اروپایی و همچنین نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون و نخست وزیر کانادا جاستین ترودو، از زمان آغاز درگیری ها از کی یف دیدن کرده اند.

فرانسه تا 30 ژوئن ریاست اتحادیه اروپا را برعهده دارد، اما رئیس جمهور مکرون مرتباً تکرار کرده است که “در زمان مناسب” به کی‌یف خواهد رفت.

وی شامگاه سه شنبه بار دیگر گفت: در زمان مقرر و در شرایط مناسب این سفر را انجام خواهم داد.

به گفته خانم کولبا، کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه به کی‌یف سفر کرد، اولین سفر یک نماینده فرانسوی از زمان آغاز تهاجم روسیه، و به گفته خانم کولبا، دیدار رئیس‌جمهور فرانسه در دستور کار قرار گرفت.

آقای کولبا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سورودونتسک، در شرق اوکراین، گفت: «درگیری های خیابانی» در آنجا در جریان است و درخواست «150 اسلحه کالیبر، سیستم های موشک پرتاب چندگانه زرهی برای اطمینان از تحرک ارتش ما» کرد.

اوکراین علاوه بر تحویل تسلیحات، خواستار توقیف دارایی های روسیه است.

“کشورها باید قوانینی را تصویب کنند که اجازه می دهد دارایی های روسیه توقیف و برای بازسازی به اوکراین منتقل شود. طبق برآورد ما، دارایی های روسیه که می تواند به اوکراین منتقل شود در فرانسه است، بیشترین آنها در فرانسه است، بنابراین ما با فرانسه همکاری می کنیم تا اطمینان حاصل شود که این اقدامات انجام می شود.”

در حالی که آقای مکرون در 9 می تخمین زده بود که صلح در “تحقیر روسیه” ایجاد نخواهد شد، آقای کولبا برآورد کرد که “این جنبه نباید مورد توجه قرار گیرد”.

او گفت: «ما نباید اجازه دهیم پوتین یک راه نجات را پیدا کند زیرا در غیر این صورت او به تجاوزات خود ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *