گاز روسیه برای فنلاند قطع شده است

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «تحویل گاز طبیعی به فنلاند تحت قرارداد تأمین گازوم قطع شده است» و افزود که اکنون گاز از منابع دیگر از طریق خط لوله Balticconnector که فنلاند را به استونی متصل می کند، تامین خواهد شد.

این گروه فنلاندی روز جمعه گفت که غول روسی گازپروم از قطع تحویل در روز شنبه مطلع شده است.

در ماه آوریل، گازپروم خواستار آن شد که تمام پرداخت‌های آتی برای تحویل گاز صادراتی‌اش به روبل به جای یورو پرداخت شود، اما گازوم این درخواست را رد کرد و این گروه روز سه‌شنبه اعلام کرد که به دنبال داوری قانونی است.

اگر گاز تنها 8 درصد از انرژی مصرف شده در فنلاند را تشکیل می دهد، گاز مورد استفاده این کشور نوردیک عمدتاً از روسیه می آید.

گازوم، با این حال، اطمینان داد که می تواند گاز را از سایر تامین کنندگان تامین کند و به فعالیت های خود “به طور معمول” ادامه خواهد داد.

فنلاند قبلاً در روز جمعه از برنامه‌های خود برای توقف گاز روسیه در زمستان آینده رونمایی کرده بود، به ویژه با اعلام اجاره ده ساله پایانه گازی مجدد گاز طبیعی مایع (LNG) به طور مشترک با کشور همسایه استونی.

چندین کشور که از پرداخت به روبل خودداری کردند تا از اقتصاد روسیه در جنگ اوکراین حمایت نکنند، مانند لهستان و بلغارستان، گازپروم قبلاً گاز آنها را قطع کرده است.

این اعلامیه چند روز پس از توقف صادرات برق روسیه به فنلاند به دلیل مشکلات پرداخت صورت می گیرد.

فنلاند و همسایه‌اش سوئد، به دلیل حمله روسیه به اوکراین، تصمیم گرفتند به ناتو بپیوندند، و قضاوت کردند که مسکو زمانی که برای چندین دهه، به‌ویژه در طول جنگ سرد، دو کشور عدم تعهد را انتخاب کرده بودند، تهدیدی بود.

به ویژه فنلاند حدود 1300 کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد.

مسکو قبلاً به هلسینکی هشدار داده بود که نامزدی رسمی برای عضویت در ناتو “یک اشتباه جدی است که عواقب آن عواقب گسترده ای خواهد داشت”.

روسیه به ویژه حمله خود در اوکراین را با نزدیک شدن همسایه غربی خود به ناتو توجیه کرده بود و معتقد بود که این یک تهدید «وجودی» برای امنیت این کشور است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *