گرمای شدید و سپس باران سیل آسا، بلژیک در حال تجربه آب و هوای شدید است: “یک پارامتر بسیار چالش برانگیز وجود دارد”

آخر هفته گذشته، بلژیک موج گرمای بزرگی را تجربه کرد. یک پدیده غیر معمول در اوایل سال. این آخر هفته، MRI وضعیتی را برخلاف آنچه هفت روز پیش تجربه کردیم، اعلام کرد. باران شدید، تگرگ، رعد و برق… تمام بلژیک به دلیل آب و هوای بد در هشدار زرد است. اما چگونه می توان چنین تفاوتی را توضیح داد؟ “وضعیتی که ما در این پنجشنبه تجربه کردیم غیرعادی نیست. طوفان های فعلی چیزی کاملاً عادی هستند. از سوی دیگر، دمای بالای آخر هفته گذشته کاملاً استثنایی است.” نظرات پاسکال مورمال در میکروفون La Première. برای هواشناس IRM، گرم شدن کره زمین در این شرایط نقش کلیدی دارد. این دماهای بالا قبلاً یک بار در سال 1996 رخ داده است (32.6 درجه در Uccle). اما از سال 1980، ما متوجه شدیم که گرمایش جهانی تأثیراتی داشته است. قبلاً اینها رویدادهای منفرد بودند. برای 30 سال، یک تکرار و تشدید گرما وجود دارد. پدیده های موجی

پاسکال مورمال به دقت این روندهای مختلف را مشاهده می کند. اما یکی از آنها بیشتر از دیگری او را نگران می کند. “یک پارامتر بسیار قابل توجه وجود دارد: امواج گرما. وقتی سری های آماری خود را تجزیه و تحلیل می کنیم، بین سال های 1892 و 1990، تقریبا هر چهار سال یک بار این امواج را تجربه می کنیم. از سال 1990، ما 20 در 30 سال را تجربه کرده ایم!” عنصر دیگری که باید در نظر گرفته شود: طلسم های سرد. “در طول قرن اول رصد، ما کم و بیش یکسان امواج گرما و سرما را تجربه کردیم. در سی سال گذشته، ما فقط دو موج سرد را تجربه کرده ایم. این تکامل بسیار چشمگیر است.”، او اعتراف می کند.

بنابراین آیا می توانیم از تغییرات آب و هوایی صحبت کنیم؟ برای اقلیم شناس، این به این سمت گرایش دارد. “در Uccle، ایستگاهی که کاملاً نماینده بلژیک است، ما شاهد افزایش 1.2 درجه در طی سی سال بوده ایم. این رقم نشان دهنده نیمی از آغاز عصر صنعتی است، یعنی سال 1850 تنها در قرن سوم. که واقعاً قابل توجه است. ” پاسکال مورال همچنین معتقد است که مفهوم فصل کمتر و کمتر مشخص می شود. “در واقع، تابستان طولانی‌تر و طولانی‌تر می‌شود. و زمستان کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود. از این پس، می‌توانیم گرمای شدیدی را از ماه می یا ژوئن تجربه کنیم. و آنها می‌توانند تا سپتامبر ادامه پیدا کنند. سال گذشته، بیش از 34 درجه بود. به عنوان مثال در اواسط سپتامبر، در جهت مخالف، دوره های سرماخوردگی بسیار کمی را تجربه می کنیم.

برای بلژیکی ها به معنای تابستان گرم تر با آفتاب بیشتر و افزایش جیوه است. کافی نیست که آنها را روز به روز غمگین کند. “بدیهی است که جنبه های مثبتی برای جمعیت وجود دارد. آنچه می توانم بگویم این است که استفاده از آن ضروری است… اما نباید زیاد خوشحال شود. هشداردهنده ترین مدل های پیش بینی افزایش 4 تا 5 درجه ای دما را در من امیدوارم که به چنین قله‌هایی نرسیم زیرا این بدان معناست که ما وارد دنیای دیگری شده‌ایم.»

سال گذشته، بلژیک نیز باران های سیل آسا را ​​تجربه کرد که به ویژه در استان لیژ بارید. “این روی همان سکه است. وقتی در مورد تغییرات آب و هوایی صحبت می کنیم، به طور خودکار به یک موج گرما فکر می کنیم. به جای اینکه با یک پدیده ضد سیکلون مواجه شویم، یک پدیده کم فشار را تجربه کردیم. به ویژه با این افت معروف سرما. در سراسر جهان تابستان، آب و هوای بدی داشتیم و اوج این وضعیت، سیل در اواسط ژوئیه بود. ما درمانده بودیم، زیرا هرگز چنین پدیده شدیدی را در بلژیک تجربه نکرده بودیم.

این امر منجر به بارش دو ماه و نیم باران در تنها 48 ساعت شد. اگر این نوع پدیده شدید دوباره اتفاق بیفتد، بلژیک می‌توانست با آن کنار بیاید؟ ما از این بحران درس گرفته ایم. اما در مواجهه با چنین طبیعت خشمگینی، متوجه می شویم که بسیار کم هستیم.» سوال دیگر این است که در تابستان امسال چه انتظاری داریم. “خطر یک خشکسالی بزرگ منتفی شده است، زیرا ما بارندگی های شدیدی را تجربه کرده ایم. این آسیب را محدود کرده است. در حال حاضر، سیگنال ها نشان می دهد که تابستانی را تجربه خواهیم کرد که معمولاً گرمتر از حد متوسط ​​و شاید خشک تر است. من بسیار مراقب هستم زیرا خیلی سریع تغییر می کند و قطرات سرد ممکن است دوباره ظاهر شوند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *